Firma zaczęła poszerzać swoją ofertę produktów i programów partnerskich, które ruszą do przodu popularność usług bezprzewodowych. "Rozwiązania bezprzewodowe osiągnęły pewien poziom, na którym nie są już nowością. Ruszają w kierunku mas", mówi Val Rahmani, dyrektor d/s rozwiązań bezprzewodowych IBM. Informuje on, że wielu analityków spisują je na straty, jako ofiarę chwilowego szału, z czym się nie zgadza. IBM uważa, że wykorzystanie ich będzie wzrastało o 50% każdego roku, we wszystkich krajach, do 2003. A jak IBM się przygotowuje na technologii początku XXI wieku?Seria notebooków ThinkPad A - w celu lepszego przygotowania do niej - zamiast wielkiej anteny zewnętrznej, będzie wbudowana w urządzenie.Opracował też dwa komputerki naręczne (c500 i c505).Do przyszłego roku, klienci firmy będą mieli możliwość zdalnego administrowania serwerami poprzez PDA, telefony komórkowe, czy inne urządzenia naręczne.IBM i Mitsubishi Electric Corp. wspólnie opracowują nowe układy o niskim poborze prądu dla telefonów trzeciej generacji.Popularność usług jednak będzie w dużej mierze zależeć od programistów, dlatego dodał programy rozwoju usług bezprzewodowych do inicjatywy PartnerWorld for Developers.Peter Rowley, zarządca IBM Global Business Partners przyznał, że IBM nie jest ekspertem od strategii usług bezprzewodowych - te sprawy pozostawia programowi partnerskiemu. TechWeb
Agencja reklamy zewnętrznej TDI wraz z debiutującą na rynku firmą Streetbeam proponują wzbogacenie billboardów i tablic reklamowych o funkcje łączności bezprzewodowej. Wokół tablicy montowany jest wąski pasek z portem IrDA, pozwalający przesyłać do urządzeń pracujących pod Palm OS różnego rodzaju informacje, jak kalendarze, elektroniczne ulotki itp. Początkowo tego rodzaju kampanie obejmą tylko Nowy Jork.Ten nowy rodzaj reklamy został już przetestowany; pierwszym reklamodawcą były sklepy Banana Republic. TDI nie podaje co prawda szczegółowych wyników kampanii, wiadomo jednak, ze odniosła ona wystarczający sukces, żeby zachęcić do wspólpracy takie przedsiębiorstwa jak Palm, Sotheby's czy Morgan Stanley.Jeszcze tego lata z reklam Sotheby's i Morgan Stanley można będzie pobrać regularnie aktualizowane informacje o nadchodzących wydarzeniach ze swoich branż w postaci kalendarzy, a z plakatów Palma - aplikacje dotyczące bezpośrednio Nowego Jorku (np. program pozwalający orientacyjnie wyliczyć koszt przejazdu taksówką). Więcej
DataViz oznajmił, że wprowadza do Documents To Go Professional Edition nową technologię o nazwie DocSync. W połączeniu ze specjalnym paskiem narzędziowym i pełnym wsparciem dla zewnętrznych klawiatur, umożliwi to wykorzystanie Palma do wygodniejszego tworzenia i edycji dokumentów. DocSync to jedyna według producenta technologia pozwalająca synchronizować dokumenty Worda i Excela bez utraty formatowania. Użytkownicy mogą wprowadzać na palmtopie dowolne zmiany bez obawy, że oryginalny dokument na PC utraci swoje dotychczasowe formatowanie, jak czcionki, grafiki czy wykresy. Zmiany są integrowane ze strukturą istniejącego dokumentu. Dzięki DocSync nie ma potrzeby zarządzania kilkoma wersjami dokumentu tylko po to aby zachować jego formatowanie. Inne zmiany to pasek narzędzi umożliwiający nadawanie atrybutów w stylu pogrubiony, kursywa i podkreślenie, a także 4 możliwości wyrównania tekstu (do lewej, do prawej, do środka, justowanie). Wsparcie dla klawiatury Stowaway polega natomiast na możliwości szybkiego włączania opcji formatowania przy pomocy skrótów.
Na The-Gadgeteer ukazał się test „Palm V USB Hotsync + Charger Cable”. Jest to kabelek HotSync do portu USB, przeznaczony dla Palma serii V. Oprócz standardowej synchronizacji umożliwia on także ładowanie akumulatora PDA, czerpiąc prąd z portu USB komputera. Dzięki swojej konstrukcji i niewielkim rozmiarom jest to bardzo dobre rozwiązanie dla często podróżujących użytkowników, lub dla wszystkich, którzy mają problem ze znalezieniem wolnego portu COM czy też gniazdka sieciowego do podłączenia zasilacza. Zapraszam... Test
Dwie ankiety przeprowadzone w USA i Europie obrazują rozwój telefonii trzeciej generacji po obu stronach Atlantyku. W Stanach Zjednoczonych bujnie rozwija się ona równolegle w trzech kierunkach: w standardzie TDMA, GSM i CDMA, cała Europa oczekuje natomiast uruchomienia usług GPRS. W Ameryce wyraźna jest tendencja do rezygnacji z TDMA na rzecz GSM i GPRS; taki zamiar wyraża 38% tamtejszych operatorów, podczas gdy 29% wybiera raczej niezbyt wysoko ceniony w Europie standard EDGE.Podczas gdy Europejczycy konsekwentnie wdrażają GPRS, Amerykanie koncentrują się na nowych technologiach CDMA (1xRTT and 1xEV). 72% operatorów telefonii komórkowej zamierza uruchomić sieci oparte na CDMA 2000 (1xRTT) do końca 2002 roku, a więc mniej więcej w czasie, gdy kraje europejskie będą już -przynajmniej tak się zakłada - pokryte sieciami GPRS. 3G w USA i w Europie
Wojna cenowa Palma i Handspringa powinna się wkrótce zakończyć - przewidują analitycy. Ceny palmtopów nie mogą spadać w nieskończoność. Z jednej strona żadna z firm nie może pozwolić sobie na utrzymywanie zaledwie marginalnego zysku ze sprzedaży (np. dla Palma przychody ze sprzedaży sprzętu stanowią 95% całkowitych przychodów), z drugiej zaś gdy konsumenci przyzwyczają się do niskich cen urządzeń już obecnych na rynku, będą oczekiwali podobnych, gdy pojawią się nowe modele. Poza tym zbyt niskie ceny mogą obniżyć prestiż palmtopów, stawiając je na równi ze zwykłymi notesami elektronicznymi.Niewykluczone jednak, że wkrótce obniżą się koszty produkcji PDA, a to dzięki nowym tanim i wydajnym procesorom ARM920T Agilent Technologies, zaprojektowanym specjalnie dla palmtopów i webpadów. Zresztą tak naprawdę producenci PDA znacznie więcej wydają na marketing niż na działalność produkcyjną.Aby choć częściowo przywrócić dawny poziom cen, Palm prawdopodobnie zaoferuje w swoich produktach nowe możliwości, jak np. rozbudowane funkcje łączności bezprzewodowej. Więcej
Właśnie ukazała się nowa wersja doskonałego pakietu, w skład którego wchodzą: arkusz kalkulacyjny, reader i program do synchronizacji. Plik do ściągnięcia ze strony producenta.
Przemysł filmowy zarabia krocie na handlu gadżetami związanymi z największymi kinowymi hitami. Ostatnio doszły do tego wpływy ze sprzedaży gier dla konsoli i pecetów, a teraz Hollywood i jego partnerzy z branży IT planują ofensywę na rynek telefonów komórkowych i PDA.nGame i Viacom Consumer Products uzyskały właśnie wyłączne prawa do opracowywania gier na podstawie filmów Paramount Pictures. Pierwsze takie przedsięwzięcie jest już w toku - równolegle z filmem "Rat Race" pod koniec lata będą rozpowszechniane dwie gry dla urządzeń przenośnych oparte na jego fabule. Więcej
Zwyżka notowań Palm Inc. po poniedziałkowej pozytywnej ocenie firmy przez Dona Younga utrzymuje się i w tej chwili cena akcji przekroczyła 7 USD. Niektórzy gracze giełdowi spodziewają się, że w ramach zwalczania pojawiających się ostatnio problemów finansowych Palm podzieli się na dwie firmy, z których jedna skoncentruje się na oprogramowaniu, a druga na produkcji sprzętu.Paul Coster, analityk J.P. Morgan Securities uważa jednak taki rozwój sytuacji za mało prawdopodobny. Potencjalnych inwestorów może zniechęcić konieczność zapłacenia podatku, naliczonego przy wydzielaniu się Palm Inc. z 3Com w połowie 2000 roku i warunkowo anulowanego, o ile w ciągu 2 lat nie zostanie sprzedane jednemu podmiotowi więcej niż 50% udziałów w żadnej z obu zaangażowanych spółek. Więcej
Acer, największy tajwański producent komputerów ogłosił, że planuje licencjonować system Palm OS, do wykorzystania w swoich przyszłych komputerkach naręcznych. Rzecznik prasowy Acer Inc. - Henry Wang powiedział, że oficjalnie poinformowanoby o umowie, podczas prezentacji pierwszego urządzenia opartego na tym systemie. Na razie odmówiono podania jakichkolwiek szczegółów, odnośnie porozumienia. Jednak na targach Comdex 2000, Acer zaprezentował PDA własnej produkcji, opierającego się co prawda na linuksie, ale działającego na procesorze DragonBall 33MHz z 16MB RAM. Posiadał również port Memory Stick, dla rozszerzenia o dodatkową pamięć, czy wszelkie urządzenia, jakie Sony opracował, czy też opracuje, dla tego standardu (InfoStick). Biz Yahoo