IBM stawia na rozwiązania bezprzewodowe
Firma zaczęła poszerzać swoją ofertę produktów i programów partnerskich, które ruszą do przodu popularność usług bezprzewodowych. "Rozwiązania bezprzewodowe osiągnęły pewien poziom, na którym nie są już nowością. Ruszają w kierunku mas", mówi Val Rahmani, dyrektor d/s rozwiązań bezprzewodowych IBM. Informuje on, że wielu analityków spisują je na straty, jako ofiarę chwilowego szału, z czym się nie zgadza. IBM uważa, że wykorzystanie ich będzie wzrastało o 50% każdego roku, we wszystkich krajach, do 2003. A jak IBM się przygotowuje na technologii początku XXI wieku?Seria notebooków ThinkPad A - w celu lepszego przygotowania do niej - zamiast wielkiej anteny zewnętrznej, będzie wbudowana w urządzenie.Opracował też dwa komputerki naręczne (c500 i c505).Do przyszłego roku, klienci firmy będą mieli możliwość zdalnego administrowania serwerami poprzez PDA, telefony komórkowe, czy inne urządzenia naręczne.IBM i Mitsubishi Electric Corp. wspólnie opracowują nowe układy o niskim poborze prądu dla telefonów trzeciej generacji.Popularność usług jednak będzie w dużej mierze zależeć od programistów, dlatego dodał programy rozwoju usług bezprzewodowych do inicjatywy PartnerWorld for Developers.Peter Rowley, zarządca IBM Global Business Partners przyznał, że IBM nie jest ekspertem od strategii usług bezprzewodowych - te sprawy pozostawia programowi partnerskiemu. TechWeb