"Big G" nie koncentruje wszystkich swoich sił na rozwoju platformy Android. Dowodem na to jest ogłoszenie premiery biblioteki Google Gears przeznaczonej dla urządzeń Windows Mobile. Gears pozwala na budowanie aplikacji webowych, które mogą działać w trybie offline, gdyż mają możliwość zapisu części danych w systemie użykownika. Daje to możliwość tworzenia bogatych aplikacji opartych tylko na HTML, CSS i Javascripcie, bez konieczności tworzenia kodu dla konkretnej platformy mobilnej. Na razie nie ma informacji na temat planów wypuszczenia takiego rozszerzenia dla iPhone, ale Android tę funkcjonalność będzie na pewno oferował.
Tagi:
Podczas gdy użytkownicy mobilnych Windows Forms mieli od dawna przybijanie kontrolek do brzegów ekranu, do innych kontrolek, automatyczne dostosowywanie ich do rozmiaru ekranu, brakowało podobnych mechanizmów w standardowym modelu okienkowym Win32. Microsoft postanowił ukrócić męki programistów C/C++ aplikacji Windows Mobile, borykających się z koniecznością dostosowywania interfejsów graficznych do przeróżnych formatów ekranów urządzeń Pocket PC i Smartphone, wypuszczając małą biblioteczkę, która wykonuje za nas najbardziej potrzebne i w gruncie rzeczy proste i powtarzalne czynności. Nazywa się ScreenLib i ma postać dwóch plików, które należy po prostu włączyć do projektu.
Tagi:
Microsoft od pewnego czasu przychylnym okiem spogląda na ideę dzielenia się kodem źródłowym różnych, często ciekawych projektów. Co prawda nadchodzi już Device Emulator w wersji 2.0, ale nie lada gratką mogą być dla wielu parę dni temu udostępnione przez giganta z Redmond źródła wersji pierwszej, która domyślnie jest rozprowadzana w wersji binarnej wraz z Visual Studio 2005 i wspomaga programistów Windows Mobile w testowaniu aplikacji na różnych typach emulowanych urządzeń, zarówno Pocket PC, jak i Smartphone.
Programiści pragnący tworzyć oprogramowanie dla mobilnych okienek Microsoftu mogą zamówić teraz cały komplet aplikacji do tego celu potrzebnych. Wszystko przychodzi na jednej płycie DVD, a do tego zestawu zalicza się Windows Mobile 5.0 SDK dla Pocket PC i Smartphone, Visual Studio 2005 Beta 2, ActiveSync v4.0, Microsoft Device Emulator 1.0 Community Preview, a także dokumenty oraz pliki wideo dotyczące nowych okienek oraz VS 2005. Całość można otrzymać całkowicie za darmo, po wypełnieniu formularza znajdującego się na odpowiedniej stronie Microsoftu.
Tagi:
Na witrynie Microsoft Developer Network pojawił się artykuł, który z pewnością zainteresuje wszystkich "mało okienkowych" programistów. Przedstawia on bowiem nowości jakie wnosi Windows Mobile 5.0 ale nie od strony przeciętnego użytkownika, ale właśnie osoby piszącej aplikacje. Artykuł ten traktuje na temat wielu zagadnień, od Direct 3D Mobile, przez nowe możliwości Pocket Outlooka, po API do obsługi aparatów cyfrowych i krótki opis nowego emulatora obsługującego również aplikacje skompilowane dla procesorów ARM.
Tagi:
Wszyscy programiści tworzący aplikacje dla mobilnych okienek, wykorzystujące technologię transmisji bezprzewodowej Bluetooth, powinni zainteresować się nowym pakietem o nazwie "Windows Embedded Source Tools for Bluetooth", udostępnionym przez Microsoft. Przy jego pomocy znacznie łatwiej będzie można przygotowywać takie sinozębe aplikacje dla PDA z systemem Windows CE 5.0 oraz Windows Mobile 5.0. Więcej informacji na ten temat znajdziecie na odpowiedniej stronie portalu giganta z Redmond.
Microsoft udostępnił pakiet SDK, z którego mogą już korzystać programiści pragnący przygotowywać aplikacje dla najnowszych mobilnych okienek w edycji Pocket PC jak i Smartphone. Osoby wyposażone w pakiet Visual Studio 2005 mogą pobierać i instalować SDK, który pozwoli zarówno pobawić się emulatorem systemu na PC jak i sprawdzić własne aplikacje pod kątem kompatybilności z Windows Mobile 5.0. Więcej informacji znajdziecie pod poniższymi odnośnikami:- WM 5.0 SDK dla Pocket PC- WM 5.0 SDK dla Smartphone
Tagi:
Na portalu firmy Microsoft pojawiły się dwie nowe bety - najnowszego środowiska programistycznego z rodziny Visual Studio oraz bibliotek .NET Compact Framework v2.0. Visual Studio 2005 beta 2 można otrzymać na CD lub DVD, natomiast .NET CF v2.0 beta 2 jest do pobrania bezpośrednio z witryny giganta z Redmond. Co ciekawe na stronie poświęconej .NET CompactFramework wspomina się o tym, że przeznaczona jest ona dla PDA z systemem Windows Mobile 2003 for Pocket PC oraz Smartphone, a także dla Windows Mobile version 5.0 for Pocket PC oraz Smartphone. Czyżby to miała być oficjalna nazwa nowych okienek?
Pojawił się kolejny Service Pack do bibliotek .NET Compact Framework. Przez to nawet właściciele najnowszych PDA z okienkami WM 2003 SE, gdzie .NET CF SP2 zainstalowany jest standardowo, muszą teraz zaśmiecać pamięć RAM, by posiadać najnowszą wersję owych plików. NET Compact Framework SP3 przeznaczony jest dla palmtopów z systemem Pocket PC 2000, Pocket PC 2002, WM 2003, WM 2003 SE oraz Windows CE .NET w wersji 4.1 lub wyższej. Całość jest do pobrania z odpowiedniej strony portalu Microsoftu (ponad 14MB). Ponadto osoby pracujące nad rozwojem projektu .NET CF proszą o zgłaszanie uwag i propozycji dotyczących dalszych zmian, poprawek i nowych funkcji, jakie powinny znaleźć się w tym pakiecie. Więcej na ten temat można przeczytać w internetowym blogu na witrynie MSDN, poświęconym grupie .NET CF.
Tagi:
Programiści pragnący tworzyć aplikacje korzystające z odbiorników nawigacji satelitarnej mogą robić to teraz znacznie prościej. Wystarczy zaopatrzyć się w GPS SDK, przeznaczony dla .NET Framework oraz .NET Compact Framework. Przy jego pomocy można automatycznie wykrywać obecność odbiorników w formie kart CF, SD, podłączanych na kablu szeregowym, USB lub przez bluetooth. Automatycznie dostosowywana jest również prędkość połączenia, program sam wykrywa dostępny protokół GPS, konwertuje jednostki miar, a także wyświetla położenie satelitów i kompas w czasie rzeczywistym. Niestety GPS SDK nie jest darmowy. Kosztuje on niemało bo aż 153 USD. Istnieje również wersja trial tego produktu.