Emulator spełnia wszystkie podstawowe funkcje emulowania sprzętu, pozwalając na uruchamianie natywnego kodu skompilowanego dla procesorów ARM, w tym głównie platformy Windows Mobile i aplikacji dla niej stworzonych. Emulator "udaje" nie tylko działanie samych procesorów, ale płyty głównej zawierającej podstawowe komponenty, kontrolera pamięci, chipów RAM i NOR flash, złączy portów szeregowych, kontrolerów LCD, ekranów dotykowych, klawiatur, kontrolerów przerwań, układów sieciowych itd. Otwarcie takiego kodu toruje drogę do różnych portów emulatora, choćby pod systemy uniksowe, by ułatwić programistom pracę nad aplikacjami dla urządzeń działających pod kontrolą różnego typu mobilnych środowisk linuksowych. Ciekawe czy inicjatywa zostanie zauważona i niedługo zauważymy pierwsze tego efekty.
Program jest przygotowany do kompilacji spod środowiska Visual Studio 2005.
Źródła można pobrać ze stron Microsoftu.
Microsoft Device Emulator w źródłach
Microsoft od pewnego czasu przychylnym okiem spogląda na ideę dzielenia się kodem źródłowym różnych, często ciekawych projektów. Co prawda nadchodzi już Device Emulator w wersji 2.0, ale nie lada gratką mogą być dla wielu parę dni temu udostępnione przez giganta z Redmond źródła wersji pierwszej, która domyślnie jest rozprowadzana w wersji binarnej wraz z Visual Studio 2005 i wspomaga programistów Windows Mobile w testowaniu aplikacji na różnych typach emulowanych urządzeń, zarówno Pocket PC, jak i Smartphone.