W ramach odbywającej się w Monachium konferencji dla programistów Palm OS przyznano European Powered Up Awards dla najlepszych aplikacji roku 2003. W konkursie startowały, jak nazwa wskazuje, programy stworzone w Europie.
Ta wiadomość powinna zainteresować wszystkie osoby piszące aplikacje na PalmOS. Otóż Borland wykupił od PalmSource licencję na SDK co pozwoli na umieszczenie w C++ BuilerX IDE narzędzi do tworzenia aplikacji dla systemu Palma. Dzięki zastosowaniu RAD (Rapid Application Development), takich jak na przykład metoda przeciągnij-i-upuść, oraz dostępowi do zewnętrznych bibliotek, tworzenie programów będzie teraz dużo prostsze.
Tagi:
Java miała zapewnić przenośność kodu. Kod bez danych jest mało użyteczny, ale te kwestię rozwiązano za pomocą języka XML, nadal jednak urządzenia mobilne pozostawały w tyle za swoimi "większymi" braćmi - parsery XML wymagały zbyt dużej dla nich mocy obliczeniowej. Wraz z pojawianiem się coraz lżejszych parserów rosną jednak możliwości wykorzystania tandemu Java + XML również w urządzeniach przenośnych. Możliwości te przedstawia w opublikowanym w IBM developerWorks artykule Add XML parsing to your J2ME applications Soma Ghosh.
Sieci bezprzewodowe coraz intensywniej wybijają się na rynku. Wraz z ich popularyzacją pojawia się coraz więcej związanego z nimi oprogramowania, w tym również oprogramowania Open Source. Anne Ziegler, analityk specjalizująca się w technologiach peer-to-peer, przedstawiła na łamach IBM developerWorks krótki przegląd aktualnej oferty oraz prognozę na przyszłość dla tego segmentu rynku. Jak zawsze w przypadku tego magazynu, artykuł opatrzony jest zestawem ciekawych odnośników od omawianych aplikacji i przydatnych źródeł informacji.
Tagi:
Jedną z wielkich zalet Linuksa jest możliwość tworzenia i kompilowania własnych programów. Palmtop z tym systemem, przenośny i łatwo programowalny, wydaje się zatem znakomitym rozwiązaniem - czemu więc Zaurusy Sharpa nie zawojowały rynku? Może dlatego, że kompilacja oprogramowania na PDA nie jest ani szczególnie szybka, ani wygodna? Można na szczęście przeprowadzić ją na zupełnie innym komputerze niż docelowy - nawet jeśli działa on pod kontrolą innego systemu. Proces ten nazywa się kompilacją skrośną i jest dokładnie opisany w nowym artykule Petera Seebacha na IBM developerWorks.
Tagi:
Serwis Microsoft Developer Network poświęcony tworzeniu aplikacji dla systemów giganta z Redmond uruchomił nowy dział - Mobility & Embedded Development Center. Jest on przeznaczony specjalnie dla programistów pragnących pisać aplikacje dla mobilnych okienek Microsoftu. Dodatkowo treści znajdujące się na MSDN są teraz poprawnie wyświetlane także na małych ekranach pocketów (niestety nie dotyczy to całości serwisu). Wystarczy udać się pod ten adres internetowy by uzyskać dostęp do mobilnej wersji MSDN. Źródło: Pocket PC Thoughts
Tagi:
PalmSource podał szczegóły dotyczące mającej się odbyć w dniach 22.-23. września w Monachium European Developer Conference. Wiadomo już, że wezmą w niej udział Palm Solutions Group, Intel, Samsung, Handspring, Symbol, Tapwave, Fossil i dystrybutorzy oprogramowania Pdassi i PalmGear.
Microsoft udostępnił na witrynie MSDN dokumentację do SDK dla Pocket PC 2003. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt iż dla poprzednich edycji mobilnych okienek informacje te nie były dostępne w sieci. Znajdziecie tam m.in.: przewodnik po tworzeniu aplikacji dla Windows Mobile 2003 for Pocket PC, dokładne informacje na temat API systemu Pocket PC oraz wskazówki do projektowania interfejsu graficznego.Dokumentacja dostępna jest na tej stronie internetowej (Pocket PC and Smartphone -> Pocket PC -> Pocket PC 2003 -> SDK Documentation).Źródło: Pocket PC Thoughts
Dotąd SDK systemu Windows Mobile 2003 (bo taka jest właściwa nazwa nowego Pocket PC 2003) można było ściągnąć wyłącznie jako Solutions Partner Microsoftu. Obecnie jest on dostępny dla wszystkich, tylko zdobycie go nie sprowadza się do ściągnięcia jednego średnich rozmiarów pliku, jak to niestety bywa w przypadku produktów deweloperskich firmy Microsoft.
Tagi:
Na dwa tygodnie przed premierą Pocket PC 2003 Microsoft udostępnił programistom uczestniczącym w Microsoft's Mobile Solutions Partner Program SDK dla tego systemu. Zestaw narzędzi wraz z emulatorem Pocket PC 2003 pozwoli pisać aplikacje zoptymalizowane dla procesorów XScale i być może wykorzystujące łączność bezprzewodową, którą system ma według przecieków obsługiwać w szerokim zakresie.Źródło: Brighthand.
Tagi: