W ich skład wchodzą odpowiednio: Navigo Sp. z o.o., dostawca specjalistycznego oprogramowanie i danych przestrzennych, głównie dla potrzeb mobilnych rozwiązań lokalizacyjnych i nawigacyjnych oraz Lark Europe Sp. z o.o., czołowy producent i dostawca elektroniki użytkowej (głównie urządzeń do nawigacji GPS) pod marką LARK. - Synergie pomiędzy producentem nawigacji GPS i wiodącym dostawcą map cyfrowych w Polsce są oczywiste.
Rynek oczekuje dziś zaawansowanego technologicznie i funkcjonalnie produktu nawigacyjnego, który może zaoferować tylko bliska współpraca producenta urządzeń oraz dostawcy zaawansowanego oprogramowania mapowego. Decyzja o powołaniu p. Marcina Olbrychta na stanowisko prezesa zarządu Navigo Sp. z o.o. to krok w kierunku realizacji takiego celu. Fuzja personalna - Marcin Olbrycht jest prezesem Lark Europe - wzmocni tylko współpracę tych podmiotów. Jest to część planu realokacji pionu nawigacji GPS z firmy Lark Europe Sp. z o.o. do spółki z grupy MIT, czyli Navigo Sp. z o. o. - mówi Leszek Kułak, prezes MIT S.A. oraz członek zarządu MNI S.A., odpowiedzialny za segment usług dodanych.
Marcin Olbrycht (l. 37) od początku kariery zawodowej związany z firmą Lark, której jest współzałożycielem. Początkowo, jako prezes zarządu Lark Polska Sp. z o.o., następnie Lark Europe Sp. z o.o. (następca prawny) budował pozycję marki na rynku polskim i w regionie. Odpowiedzialny głównie za kontakty z sieciami, wprowadził produkty Larka do wszystkich sieci super- i hipermarketów i sklepów specjalistycznych RTV i AGD. Dzięki temu Lark Europe Sp. z o.o. znajduje się w ścisłej czołówce dostawców urządzeń GPS na polskim rynku. Obecnie udział firmy w segmencie przenośnych urządzeń GPS wynosi około 15%, przy czym w bardziej zaawansowanych urządzeniach o przekątnej ekranu 5 cali przekracza 23%. W tym roku Lark Europe Sp. z o.o. poszerzyło swoje portfolio produktowe o tablety. W maju firma należąca do giełdowej grupy Hyperion wprowadziła na rynek tablet FreeMe 70.1., w czerwcu na rynek trafi kolejny model FreeMe 70.2 - Do tej pory sprzedaliśmy w Polsce 750 tys. urządzeń do nawigacji GPS, zdobywając trzecie miejsce na rynku. Nasze produkty eksportujemy do 6 krajów w Europie i Ameryce Południowej. Ten sukces chcemy powtórzyć w przypadku tabletów. Dobre przyjęcie, z jakim spotkał FreeMe 70.1 tak ze strony sieci handlowych, jak i użytkowników pozwala sądzić, że w tym roku uda się nam sprzedać w sumie ok. 40 tys. tabletów i zająć miejsce w ścisłej czołówce dostawców takich urządzeń na polskim rynku - mówi prezes Marcin Olbrycht, prezes Lark Europe Sp. z o.o. i Navigo Sp. z o.o.
- Będziemy wprowadzać nowe modele tabletów FreeMe, planujemy także model wyposażony w odbiornik GPS. To otwiera naturalne pole do współpracy Larka Europe z Navigo - dodaje prezes Marcin Olbrycht.
W głównej linii produktowej Lark - urządzeniach nawigacyjnych GPS - wykorzystywane są już mapy cyfrowe należące do Navigo Sp. z o.o. (Lark Map to wersja Navigo 9). - Posiadane zasoby mapowe, to naturalne pole do rozwijania i pogłębiania współpracy pomiędzy Navigo i Lark Europe. Navigo będzie koncentrować uwagę na rynku urządzeń mobilnych i przeznaczonych na nie aplikacji, co pomoże firmie rozwinąć bezpośrednio współpracę z krajowymi telekomami i producentami aparatów komórkowych oraz zająć pozycję niekwestionowanego lidera, jeśli chodzi o wykorzystanie cyfrowych map w Polsce. Myślę, że firma powinna być gotowa na komercyjne wdrożenie tego typu rozwiązań za kilka miesięcy - mówi Artur Kot, członek zarządu Navigo Sp. z o.o., od 2004 r związany z Lark Polska i Lark Europe, gdzie odpowiada za technologie, produkty i rozwój marki.
Bazy danych mapowych Navigo w technologii GIS wykorzystywane są m. in. w systemach paszportyzacji sieci, drogownictwa, geomarketingu, monitoringu pojazdów, systemach lokalizacyjnych typu LBS, centrach powiadamiania ratunkowego oraz jako podstawa znanych internetowych serwisów map (np. Google Maps, Panorama Firm). Navigo wypełnia w chwili obecnej za pośrednictwem znanych serwisów mapowych takich jak Google 60% zapotrzebowanie na dane mapowe oraz mapy całego polskiego internetu. - Navigo zaprezentuje wkrótce nowe rozwiązania, które pozwolą na lepsze wykorzystanie posiadanych zasobów, a co za tym idzie zwiększenie przychodów. Rozwój produktów dla segmentów B2C, które zapewniają wyższe marże, to dla obecnego zarządu priorytet - podsumowuje Marcin Olbrycht. Będziemy wprowadzać nowe modele tabletów FreeMe, planujemy także model wyposażony w odbiornik GPS.