(Powyższy tekst został zaczerpnięty z czasopisma TA nr 11-12/92)
ZASADY GRY:
1. Na poszczególnych etapach występują odpady radioaktywne o masie bezpiecznej (niebieskie stałe elementy), odpady radioaktywne o masie zbliżonej do krytycznej (animowane, mrugające na czerwono elementy), ściany oraz skrzynki.
2. Poruszamy się spychaczem, za pomocą którego możemy przestawiać odpady o masie bezpiecznej oraz skrzynki (występują w późniejszych etapach).
3. Nie ma możliwości przesunięcia ściany lub więcej niż jednego odpadu naraz, jak i więcej niż jednej skrzynki naraz.
4. Odpadów o masie zbliżonej do krytycznej nie da się poruszać (są sztywne i każdy odpad, który się stanie odpadem o masie krytycznej nie może już zostać więcej przesunięty).
5. Każde popchnięcie spychaczem odpadu o masie bezpiecznej powoduje jego toczenie się, aż do momentu napotkania najbliższej przeszkody (ściany, skrzynki, krawędzi planszy bądź innego odpadu).
6. W momencie, gdy odpad o masie bezpiecznej zatrzyma się w bezpośrednim sąsiedztwie odpadu o masie krytycznej, zostaje "zarażony" i również staje się odpadem o masie krytycznej.
7. W momencie, gdy dwa odpady o masie bezpiecznej znajdą się w bezpośrednim sąsiedztwie - "chwytają się", tzn. że nadal pozostają odpadami o masie bezpiecznej, ale od tej pory nie da się już ich poruszyć.
8. Zarażanie odpadów działa tylko w linii prostej (góra, dół, prawo lub lewo) - nie działa na skosy.
9. Odpad o masie bezpiecznej w ruchu (kiedy został popchnięty), który przelatuje obok innego odpadu nie zostanie zarażony ani chwycony - aby zostać zarażonym lub chwyconym musi się on obok niego zatrzymać.
10. Dany etap może mieć kilka odpadów o masie krytycznej, ułożonych wstępnie tak, że nie leżą w swoim bezpośrednim sąsiedztwie. W takiej sytuacji mogą powstawać dwie niezależne grupy odpadów o masie krytycznej. Nie jest istotne, do której z nich będą dopychane poszczególne odpady o masie bezpiecznej.
11. Etap zostaje ukończony w momencie, gdy wszystkie odpady na planszy będą już masy krytycznej.
12. W sytuacji bez wyjścia użyj RESTART, aby ponownie podjąć próbę przejścia etapu (wiąże się to jednak z utratą jednego życia).
13. Po przejściu każdego parzystego etapu otrzymujesz jedno dodatkowe życie.
14. Czas na przejście każdego etapu jest nieograniczony.
15. Gra zostaje zakończona sukcesem w momencie przejścia wszystkich etapów, bądź porażką, gdy zostaną utracone wszystkie życia (po kilku użyciach RESTART'u).
O GRZE:
"Radioactive Wastes" jest grą, której zasady wymyślił p. Dariusz Żołna, tworząc jej pierwszą wersję na 8 bitowym ATARI - w tej wersji nosiła ona nazwę „E=mc2”. Gra ta pojawiła się w czasopiśmie wydawanym przez L. K. AVALON - „Tajemnice ATARI” nr 11-12/92, którą można było wklepać jako skompilowany kod w postaci heksadecymalnej.
Jest to mój pierwszy program na Pocket PC. Obecnie gra działa wyłącznie w trybie GAPI. Prawie wszystkie plansze (na razie jest ich tylko 20) zostały również zaprojektowane przeze mnie (prawie - ponieważ dwie zostały zaczerpnięcie z projektu p. Żołny). Jeśli masz jakieś uwagi lub sugestie dotyczące tej gry, napisz do mnie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Jestem otwarty również na współpracę.
HISTORIA WERSJI:
2006.05.25 – v1.01 poprawienie błędu wyjścia z gry (ZAKOŃCZ) za pomocą przycisku action - na niektórych urządzeniach utrudniło to wyjście z programu
2006.05.24 – v1.00 pierwsza oficjalna wersja
2006.05.23 – v0.99 optymalizacje kodu
2006.05.14 – v0.95 poprawienie błędu wielokrotnego wykonywania malloc / free - znaczny wzrost szybkości odświeżania klatek, dodanie instalatora
2006.05.09 – v0.91 małe optymalizacje kodu - niewielki wzrost szybkości odświeżania ekranu
2006.05.07 – v0.90 pierwsza wersja beta
Radioactive Wastes pobierać można z naszego działu Download (ARM / X-Scale)