Radioactive Wastes

29 maj 2006 Autor :   Kańczugowski, Jakub
Wszystkich fanów gier logicznych zapraszamy do zapoznania się z darmową grą autorstwa Piotra Kowalewskiego, napisaną dla platformy Pocket PC. Oto co jak autor przedstawia swoje dzieło: "...Jest rok 2012. Powszechne korzystanie z energii atomowej sprawiło, że w ciągu minionej dekady powstała olbrzymia ilość radioaktywnych odpadów. Już pod koniec ubiegłego stulecia problem ich likwidacji spędzał sen z powiek wielu naukowcom i ekologom. Dotychczas, mimo olbrzymiego rozwoju techniki, nie wynaleziono skutecznego i bezpiecznego sposobu ich eliminacji ze środowiska, i tak już mocno skażonego...
...Ale oto pojawiła się szansa. Grupa naukowców opracowała skuteczną metodę wykorzystującą pole siłowe, wewnątrz którego możliwe jest przeprowadzenie eksplozji nuklearnej bez szkody dla środowiska zewnętrznego. Przystąpiono więc do likwidacji odpadów składowanych w starych bunkrach na terenie poligonów wojskowych. Teren poligonów otoczono polem siłowym, a do wnętrza bunkrów wjechały zdalnie sterowane spychacze..."

(Powyższy tekst został zaczerpnięty z czasopisma TA nr 11-12/92)

ilustracja ilustracja


ZASADY GRY:
1. Na poszczególnych etapach występują odpady radioaktywne o masie bezpiecznej (niebieskie stałe elementy), odpady radioaktywne o masie zbliżonej do krytycznej (animowane, mrugające na czerwono elementy), ściany oraz skrzynki.
2. Poruszamy się spychaczem, za pomocą którego możemy przestawiać odpady o masie bezpiecznej oraz skrzynki (występują w późniejszych etapach).
3. Nie ma możliwości przesunięcia ściany lub więcej niż jednego odpadu naraz, jak i więcej niż jednej skrzynki naraz.
4. Odpadów o masie zbliżonej do krytycznej nie da się poruszać (są sztywne i każdy odpad, który się stanie odpadem o masie krytycznej nie może już zostać więcej przesunięty).
5. Każde popchnięcie spychaczem odpadu o masie bezpiecznej powoduje jego toczenie się, aż do momentu napotkania najbliższej przeszkody (ściany, skrzynki, krawędzi planszy bądź innego odpadu).
6. W momencie, gdy odpad o masie bezpiecznej zatrzyma się w bezpośrednim sąsiedztwie odpadu o masie krytycznej, zostaje "zarażony" i również staje się odpadem o masie krytycznej.
7. W momencie, gdy dwa odpady o masie bezpiecznej znajdą się w bezpośrednim sąsiedztwie - "chwytają się", tzn. że nadal pozostają odpadami o masie bezpiecznej, ale od tej pory nie da się już ich poruszyć.
8. Zarażanie odpadów działa tylko w linii prostej (góra, dół, prawo lub lewo) - nie działa na skosy.
9. Odpad o masie bezpiecznej w ruchu (kiedy został popchnięty), który przelatuje obok innego odpadu nie zostanie zarażony ani chwycony - aby zostać zarażonym lub chwyconym musi się on obok niego zatrzymać.
10. Dany etap może mieć kilka odpadów o masie krytycznej, ułożonych wstępnie tak, że nie leżą w swoim bezpośrednim sąsiedztwie. W takiej sytuacji mogą powstawać dwie niezależne grupy odpadów o masie krytycznej. Nie jest istotne, do której z nich będą dopychane poszczególne odpady o masie bezpiecznej.
11. Etap zostaje ukończony w momencie, gdy wszystkie odpady na planszy będą już masy krytycznej.
12. W sytuacji bez wyjścia użyj RESTART, aby ponownie podjąć próbę przejścia etapu (wiąże się to jednak z utratą jednego życia).
13. Po przejściu każdego parzystego etapu otrzymujesz jedno dodatkowe życie.
14. Czas na przejście każdego etapu jest nieograniczony.
15. Gra zostaje zakończona sukcesem w momencie przejścia wszystkich etapów, bądź porażką, gdy zostaną utracone wszystkie życia (po kilku użyciach RESTART'u).

ilustracja ilustracja


O GRZE:
"Radioactive Wastes" jest grą, której zasady wymyślił p. Dariusz Żołna, tworząc jej pierwszą wersję na 8 bitowym ATARI - w tej wersji nosiła ona nazwę „E=mc2”. Gra ta pojawiła się w czasopiśmie wydawanym przez L. K. AVALON - „Tajemnice ATARI” nr 11-12/92, którą można było wklepać jako skompilowany kod w postaci heksadecymalnej.
Jest to mój pierwszy program na Pocket PC. Obecnie gra działa wyłącznie w trybie GAPI. Prawie wszystkie plansze (na razie jest ich tylko 20) zostały również zaprojektowane przeze mnie (prawie - ponieważ dwie zostały zaczerpnięcie z projektu p. Żołny). Jeśli masz jakieś uwagi lub sugestie dotyczące tej gry, napisz do mnie na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Jestem otwarty również na współpracę.

HISTORIA WERSJI:
2006.05.25 – v1.01 poprawienie błędu wyjścia z gry (ZAKOŃCZ) za pomocą przycisku action - na niektórych urządzeniach utrudniło to wyjście z programu
2006.05.24 – v1.00 pierwsza oficjalna wersja
2006.05.23 – v0.99 optymalizacje kodu
2006.05.14 – v0.95 poprawienie błędu wielokrotnego wykonywania malloc / free - znaczny wzrost szybkości odświeżania klatek, dodanie instalatora
2006.05.09 – v0.91 małe optymalizacje kodu - niewielki wzrost szybkości odświeżania ekranu
2006.05.07 – v0.90 pierwsza wersja beta

Radioactive Wastes pobierać można z naszego działu Download (ARM / X-Scale)
Tag :


O Serwisie

Wortal PDAclub.pl to serwis internetowy zajmujący się tematyką technologii mobilnych. U nas znajdziesz najnowsze informacje o smartfonach, tabletach, smartwatch i innych urządzeniach mobilnych pracujących zarówno pod kontrolą Apple iOS jak i Google Android czy też Windows. PDAclub.pl to także jednao z najstarszych forów internetowych, gdzie każdy użytkownik znajdzie fachową pomoc.

PDAclub POLECA


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Można dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję otrzymywanie plików cookies z serwisu pdaclub.pl. Akceptuję