Niestety, obecna wersja klienta sklepu cierpi na spore braki - nie ma chociażby sekcji z posiadanymi grami i musimy je za każdym razem odnajdować z poziomu wyszukiwarki. Biorąc pod uwagę, ile czasu zajęło Epicowi dodanie do pecetowej wersji takich podstaw jak koszyk i jak wiele w niej nadal brakuje, nie ma raczej co liczyć na szybki rozwój wersji mobilnej.
Firma ogłosiła teraz, że w Epic Games Store na Androidzie pojawi się 17 nowych gier, a na iOS, dostępnym tylko w UE, 15 gier. Rusza też mobilne rozdawnictwo i pierwszą grą w w tym programie jest Dungeon of the Endless: Apogee, dostępna do 20 lutego. Epic planuje dodawać nowe tytuły co miesiąc, a w dalszej części tego roku już co tydzień.
Epic zmaga się z trudnościami w zdobywaniu użytkowników. Do tej pory aplikację zainstalowało 29 milionów osób, a celem było 100 milionów do końca 2024 roku. Firma obwinia Apple i Google za restrykcje, które utrudniają instalację aplikacji. Dodatkowo, deweloperzy niechętnie dystrybuują swoje gry poza domyślnymi sklepami mobilnymi z powodu opłat technologicznych Apple.
Aby przyciągnąć więcej deweloperów, Epic zobowiązał się pokrywać te opłaty przez rok. Firma przyznaje, że nie jest to długoterminowo opłacalne, ale będzie to robić, dopóki Komisja Europejska nie zakończy dochodzenia w sprawie zgodności Apple z ustawą o rynkach cyfrowych.
Klienta sklepu można pobierać z tej strony.
Źródło: Android Authority