Bez problemu można również korzystać z kilku kont, choć wszystkie muszą być dodane do systemowej listy.
Oficjalny klient usługi Analytics już dostępny w Google Play
Dane na karcie Dashboard są ustawiane przez użytkownika, wystarczy tapnąć przycisk widoczny w prawym górnym rogu i otworzy się lista różnego rodzaju statystyk, które można wyświetlić w formie wykresu. Po wybraniu elementu z listy, pokaże się okno edycji, w ktorym można ustalić okres z którego mają pochodzić dane, częstotliwość próbkowania czy też dodatkowo uściślić co ma być zliczane (np. tylko odwiedziny z urządzeń mobilnych). Oczywiście do tego ekranu można później wrócić - wystarczy dotknąć wykres i tapnąć ikonkę widoczną obok kosza.
| |
Niestety, w obecnej wersji brakuje pewnych funkcji, np. możliwości wyświetlania danych innego rodzaju niż te, które można przedstawić na wykresie przedstawiającym zmianę określonej wartości w czasie. W wyniku tego nie da się między innymi zobaczyć jak rozkłada się udział przeglądarek, systemów operacyjnych lub rozdzielczości ekranu wśród naszych odwiedzających, najczęściej odwiedzanych stron lub wpisów w określonym przedziale czasowym lub źródeł ruchu na naszej stronie.
Oprócz oficjalnego klienta dla systemu Android, Google zapowiedziało również umożliwienie deweloperom zbierania w usłudze Analytics statystyk dotyczących ich mobilnych aplikacji. Dzięki nowym narzędziom będą mogli oni śledzić jak często ich aplikacja się “wysypuje”, jak dużo użytkowników dokonuje zakupów wewnątrz programu, ilu nowych użytkowników ich oprogramowanie zyskało w określonym przedziale czasowym, itp. Na początku nowe funkcje będą dostępne jedynie w ramach zamkniętych beta testów, do których zgłosić się można wypełniając ten formularz.