Usługa do trzymania zdjęć w chmurze od Google od dawna oferuje możliwość automatycznej ich kategoryzacji poprzez rozpoznawanie miejsc, przedmiotów czy ludzi widocznych na przesłanych fotografiach. W wypadku tych ostatnich do tej pory analizie podlegała jedynie twarz.
Do tej pory, jeśli ktoś nie chciał czekać kilka tygodni na publiczne bety nowych systemów operacyjnych Apple i chciał zainstalować betę deweloperską zaraz po WWDC, to musiał albo płacić 99 $ rocznie (droga oficjalna) albo szukać w internecie profili deweloperskich (droga nieoficjalna).
Nowe wersje systemów iOS oraz iPadOS przedstawione przez Apple na WWDC kilka dni temu nie wprowadzają żadnych rewolucyjnych zmian (aczkolwiek to się jeszcze może zmienić, Apple nie wspomniało słowem o zmianach wymaganych przez nowe regulacje Unii Europejskie wchodzące w życie tej jesieni).
Przy okazji Google I/O odbywającego się w mijającym tygodniu Google ogłosiło rozszerzenie programu publicznych testów Androida 14 na innych producentów. Jakie firmy i modele załapały się w tym roku?
Pod koniec zeszłego roku Google udostępniło betę aplikacji Health Connect dla Androida, która miała ułatwić wymianę danych o naszym zdrowiu i aktywności między różnymi aplikacjami bez udziału chmury jak to miało miejsce do tej pory w Google Fit.
Na mającej miejsce w tym tygodniu konferencji Google I/O Google zapowiedziało dodanie do Androida możliwości generowania tapet na podstawie wybranej kategorii i opisu od użytkownika.
Z przecieków już od kilku lat wiemy, że Google pracuje nad własnym odpowiednikiem usługi Find My pozwalającej namierzać różne urządzenia z wykorzystaniem łączności Bluetooth i okolicznych smartfonów zamiast GPSa i modemów sieci komórkowej.
Niedawno w sieci pojawiły się plotki, jakoby Apple chciało ograniczyć do minimum szybkość ładowania czy transferu danych przez generyczne kable USB-C (czyli bez specjalnego chipu od Apple) przy okazji wprowadzenia tego gniazdka do iPhone’ów (co wymuszają na firmie przepisy unijne).
Android od lat ma problem z aplikacjami działającymi w tle. Z jednej strony aplikacje mogą robić w tle niemal wszystko, z drugiej jednak nierzadko odbija się to na czasie pracy urządzeń na jednym ładowaniu.
Od kilku lat na komputerach karierę w grach robią zaawansowane technologie upscalingu, czyli powiększania rozdzielczości obrazu z możliwie najmniejszą utratą jakości. Zaczęło się od DLSS od NVIDII, potem dołączyło AMD ze swoim FSR, a niedawno również Intel z XeSS.
Strona 11 z 214

O Serwisie

Wortal PDAclub.pl to serwis internetowy zajmujący się tematyką technologii mobilnych. U nas znajdziesz najnowsze informacje o smartfonach, tabletach, smartwatch i innych urządzeniach mobilnych pracujących zarówno pod kontrolą Apple iOS jak i Google Android czy też Windows. PDAclub.pl to także jednao z najstarszych forów internetowych, gdzie każdy użytkownik znajdzie fachową pomoc.

PDAclub POLECA


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Można dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję otrzymywanie plików cookies z serwisu pdaclub.pl. Akceptuję