Tak wygląda podstawowa aplikacja układu PDAB
(kliknięcie w obrazek spowoduje ukazanie się powiększonej jego wersji)
Dla rozbudowy radioodtwarzacza samochodowego wygląda to nieco inaczej. Nie jest potrzebny wzmacniacz ani przekaźnik, za to należy zmodernizować w niewielkim stopniu soft procesora w radiu i wpiąć m.cz. z PDA pod wolne nóżki układu przełączającego "source selector". W radioodtwarzaczach firmy Philips jest to najczęściej układ TEA6320. W przypadku innych producentów są to różne układy, zatem taka przeróbka jest bardzo indywidualna i wymaga osobnego traktowania tematu. I jeszcze jedna praktyczna uwaga, w przypadku stosowania układu w autach z silnikami na etylinę należy wlutować w zasilanie kondensator oraz zastosować stabilizator napięcia np. 7810. W dieselu ten problem nie występuje!
Do budowy układu użyłem wzmacniacza operacyjnego UL741 oraz bramek CD4011, jako wzmacniacz m.cz pracuje tu TDA2005 dostarczający ponad 20W mocy, co w przypadku Automapy jest dużo na wyrost. Zrezygnowałem także z filtra wygładzającego mowę wraz z ukazaniem się Automapy 3.0 - z wiadomych przyczyn. Nie będę dokładnie opisywać do czego służy poszczególny element, ze względu na prostą budowę całego układu. Dla elektroników jest to wystarczająca informacja, a reszta niezorientowanych w temacie, może wysłać do mnie radio i wykonam modernizację za "duże piwko". Mogę także wysłać gotowy uniwersalny moduł PDAB do prostego montażu w aucie, wymaga jedynie wkrętaka. Modułom można zaaplikować wzmacniacz od 1W do 100W na kanał, a także wyposażyć w wyjście do subwoofera..."