We wszystkich 16 krajach objętych badaniem European Trusted Brands 2011, respondenci wskazywali marki godne zaufania w 20 kategoriach globalnych, wspólnych dla wszystkich krajów. Dodatkowo marki oceniane były również w kategoriach lokalnych. W tym roku w polskiej edycji badania pojawiło się 13 kategorii lokalnych.
Wyniki badania European Trusted Brands są podstawą do przyznania nagród- Złotego i Kryształowego Godła, przy czym zdobycie jednej statuetki nie wyklucza możliwości otrzymania drugiej. Złote Godło to nagroda w kategorii ilościowej, w której respondenci spontanicznie wskazują Najbardziej Godną Zaufania Markę. Kryształowe Godła, przyznawane są w kategorii jakościowej, w której marki oceniane są przez badanych według 4 kryteriów: jakości, stosunku wartości do ceny, silnego wizerunku oraz zrozumienia potrzeb klienta.
Wyniki badania European Trusted Brands w 2011 pokazały, że największym zaufaniem Polaków (84%) cieszy się marka Nestlé, zdobywca Złotego i Kryształowego Godła. Na drugim miejscu znalazła się marka Nokia, również nagrodzona w dwóch kategoriach. Wiele zwycięskich firm w 2011, powtórzyło sukces sprzed roku.
(...)
Złote i Kryształowe Godła European Trusted Brands 2011– wybory polskich konsumentów
Największe zaufanie polskich konsumentów zdobyły marki: Nokia (Telefon komórkowy), Orange (Operator telefonii komórkowej), TP (Firma internetowa)
European Trusted Brands to jedno z największych i najszerzej zakrojonych badań konsumenckich, przeprowadzane w Europie przez Reader’s Digest. Oprócz tematyki marketingowej coroczne badanie European Trusted Brands porusza również tematy społeczne. Pozwala na poznanie dominujących nastrojów mieszkańców Europy, postaw i wartości, które kształtują nasze opinie i decyzje, a także zaufania do wielu innych aspektów życia.
Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 r. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - jedenasta już edycja badania - została przeprowadzona w 16 krajach europejskich. Kraje, które zostały objęte tegorocznym badaniem to: Austria, Belgia, Czechy, Finlandia, Francja, Holandia, Niemcy, Polska, Portugalia, Rosja, Rumunia, Szwajcaria, Szwecja i Węgry oraz po raz pierwszy Chorwacja i Słowenia. Wzięło w niej udział 33 005respondentów.
Badanie realizowano metodą kwestionariusza on-line lub ankiety pocztowej w okresie sierpień – październik 2010 r. Respondenci zostali wybrani spośród wielomilionowej bazy prenumeratorów miesięcznika Reader’s Digest. Jak co roku próba została dobrana tak, aby odzwierciedlała szeroki profil badanej populacji.