Apple odkłada część zmian zwiększających prywatność w iOS 14

06 wrzesień 2020
Autor :  
Od kilku dni można było w sieci przeczytać, że zmiany w iOS 14 przyczynią się do ogromnych spadków przychodów firm takich jak Facebook, zarabiających w dużej mierze na reklamach (i profilowaniu nas w celu ich dobierania).

Konkretnie chodziło o konieczność zdobycia zgody użytkownika na korzystanie ze wspólnego identyfikatora reklamowego (dzięki czemu między aplikacjami można było stwierdzić, że używa ich ten sam użytkownik). Do tej pory nie było takiego obowiązku, zaś w iOS 14 Apple chciało go wprowadzić.

Jak nietrudno się domyśleć, większość użytkowników zapewne nie zgadzałaby się na ich śledzenie, więc w praktyce nie dałoby się tak łatwo ich identyfikować między aplikacjami. Ostatecznie Apple się ugięło i postanowiło przesunąć wprowadzenie konieczności zdobycia zgody na początek przyszłego roku.

Źródło: TechCrunch



O Serwisie

Wortal PDAclub.pl to serwis internetowy zajmujący się tematyką technologii mobilnych. U nas znajdziesz najnowsze informacje o smartfonach, tabletach, smartwatch i innych urządzeniach mobilnych pracujących zarówno pod kontrolą Apple iOS jak i Google Android czy też Windows. PDAclub.pl to także jednao z najstarszych forów internetowych, gdzie każdy użytkownik znajdzie fachową pomoc.

PDAclub POLECA


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Można dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję otrzymywanie plików cookies z serwisu pdaclub.pl. Akceptuję