W zeszłym tygodniu nareszcie ukazała się czwarta wersja tego klienta Twittera, która jest już aplikacją uniwersalną, a więc przystosowaną do smartfonów oraz tabletów Apple. Zła wiadomość dla posiadaczy trzeciej wersji jest taka, że za nowe wydanie muszą zapłacić, mimo stosunkowo niewielkich zmian w wypadku, gdy nie mają iPada. Jakie to zmiany?
Dodanie nowej zakładki z listą aktywności (sięga wstecz do momentu pierwszego zalogowania się w wersji 4.0 dla iOS lub 2.1 dla OS X) oraz możliwości podglądu statystyk naszych tweetów. Do tego dochodzi zastąpienie wbudowanej mini-przeglądarki przez Safari View Controller, dodanie możliwości odpowiadania wprost z powiadomień czy bardziej dokładnej kontroli nad blokowaniem tweetów.
Posiadacze iPadów oraz iPhone'ów 6 Plus i 6S Plus zyskują dodatkowo interfejs przystosowany do dużych ekranów wraz z widokiem dwukolumnowym w trybie poziomym. W drugiej kolumnie można umieścić między innymi jedną z list, wspomnienia czy zapisane wyszukiwania. Na samych tabletach wspierany jest też rozszerzony multitasking, czyli widoki Split View oraz Slide Over.
Tweetbota 4 możecie już kupować w App Store. Obecnie dostępny jest w promocyjnej cenie 4,99 €, ale wkrótce wzrośnie ona do 9,99 €. Wówczas tylko posiadacze wersji trzeciej będą mogli kupić program w niższej cenie poprzez paczkę (jednak niekoniecznie 4,99 €, jeśli kupili poprzednie wydanie w promocji).