Z Google odeszła jednak część pracowników odpowiedzialnych za Inbox i zaczęli tworzyć nowy projekt o nazwie Shortwave, mający przywrócić Inbox do życia. Przez długi czas funkcjonował jako webowa wersja, ale niedawno doczekał się nareszcie ogólnodostępnej aplikacji dla Androida (która niestety jest tylko ramką na webową wersję, a nie natywną aplikacją).
Aplikacja oferuje to, czego Gmail wciąż się nie doczekał, czyli wygodną i rozbudowaną kategoryzację maili. Na razie obsługuje tylko konta Gmail i generalnie ma wciąż trochę braków. Ponadto twórcy nie chcą liczyć na przychody z reklam, więc od początku dość jasno stawiają na monetyzację przez subskrypcję w wysokości 9 $ miesięcznie (około 36 zł, odblokowuje ona wyświetlanie i wyszukiwanie maili starszych niż 90 dni oraz daje priorytet w dziale wsparcia technicznego).
Shortwave możecie pobierać za darmo z App Store oraz Google Play.
Źródło: Android Police