Amerykanie woleliby hybrydy
Firma badawcza Taylor Nelson Sofres Intersearch opublikowała wyniki ankiety, z której wynika, że w 7% gospodarstw domowych w USA przynajmniej 1 osoba posiada telefon komórkowy z dostępem do Internetu. Właścicielami PDA jest natomiast 4% dorosłych Amerykanów. Nasycenie rynku jest więc niewielkie i producenci obu rodzajów urządzeń mają o co walczyć.Rynek palmtopów przeżywa ostatnio poważne przetasowania - pozycja poszczególnych producentów zmienia się z miesiąca na miesiąc. Pojawia się pytanie, czy Palmowi uda się utrzymać dominację na rynku urządzeń przenośnych, czy też platforma Pocket PC stanowi zbyt silną konkurencję.Taylor Nelson Sofres Intersearch widzi dużą szansę na wybicie się na rynku urządzeń bezprzewodowych w hybrydach palmtopów i telefonów. Analitycy przypominają zainteresowanie, jakie wzbudził w zeszłym roku wśród nabywców VisorPhone Handspringa, taka właśnie hybryda z dostępem do Internetu. Podkreślają też znaczenie rozszerzeń sprzętowych, o jakie można wzbogacać Visory, dla konsumentów. Sami klienci przyznają, że czekają na kolejne krzyżówki palmtopa i telefonu, z których mogliby korzystać z Internetu.Analiza wskazuje konwergencję jako przyszłość rynku urządzeń bezprzewodowych. Szansą dla Palma w rywalizacji z Compaqiem może więc być opracowywany wspólnie z Motorolą telefon o większym niż w zwykłych komórkach wyświetlaczu, wyposażony w książkę adresową i terminarz Palma, z dostępem do Internetu i możliwością łączności z pecetem. Telefon ten ma się ukazać na początku przyszłego roku. Czas pokaże, czy rzeczywiście umocni on ostatnio poważnie zachwianą pozycję Palma jako lidera rynku urządzeń przenośnych. Portable Design Magazine