Ostatnie newsy

Quake zoptymalizowany pod X-Scale

ilustracja Quake na PDA? Wielu osobom nadal nie mieści się w głowach, że palmtopy są na tyle wydajnymi urządzeniami, by móc odpalić na nich tą kultową pecetową gierkę, jaką jest Quake. A wszystko to za sprawą niejakiego Dana Easta, który skompilował pierwszy pocketowy port Quake'a 1 oraz pierwszy i jedyny port Quake'a 2. Choć druga część tej gry jest najwyraźniej zbyt wymagająca, lub Dan nie dopracował kodu na tyle, by mogła ona chodzić płynnie na Pocket PC. Autor obiecywał przygotować nowe wersje portów tych gier, jeszcze lepiej zoptymalizowanych i wykorzystujących potencjał nowych PDA - np. akceleratory 3D. Niestety najwyraźniej Dan cierpi na chroniczny brak czasu, gdyż już od kilku lat nie zmienił on nawet jednej linijki swego kodu. Całe szczęście, że inni podjęli wyzwanie i tak powstała komercyjna wersja pierwszej części Quake'a dla PDA z akceleratorami 3D. To jednak nie koniec. Całkiem niedawno jeden z programistów wykorzystując kod źródłowy udostępniony przez Dana Easta przygotował odświeżone wersje portów Q1 oraz Q2, zoptymalizowane dla procesorów Intel X-Scale. Pozwoliło to wyciągnąć dodatkowe 10 klatek na sekundę, na przeciętnym Pocket PC i to z dźwiękiem o wyższym próbkowaniu - w przypadku Quake 1. Autor testował swe porty na MDA Compact. Przygotował on nawet specjalną wersję przystosowaną specjalnie dla użytkowników tego palmtopo-telefonu - specyficzna konfiguracja klawiszy, których w MDA Compact jest niewiele.

Quake 1 na MDA Compact
(CPU: 416MHz, Bus: 104MHz, RAM oraz LCD: 52MHz)
:: wersja zoptymalizowana dla X-Scale
- 26.1 fps (timedemo demo1) z dźwiękiem 22KHz
- 27.6 fps (nosound 1 & timedemo) bez dźwięku

:: oryginalna wersja Dana Easta
- 16.5 fps (timedemo demo1) z dźwiękiem 11KHz
- 17.3 fps (nosound 1 & timedemo demo1) bez dźwięku

ilustracja

Pocket Quake 1


Quake 2 na MDA Compact
(CPU: 416MHz, Bus: 104MHz, RAM oraz LCD: 52MHz)
- 10.1 fps (timedemo demo1) wersja zoptymalizowana dla X-Scale z dźwiękiem
- 4.9 fps (timedemo demo1) oryginalna wersja bez dźwięku

ilustracja

Pocket Quake 2


Tak natomiast wygląda ta sama gra po przetaktowaniu MDA Compact
(CPU: 494MHz, Bus: 247MHz, RAM oraz LCD: 62MHz)
- 37.9 fps dla Quake 1 (nosound 1 & timedemo) wersja zoptymalizowana dla X-Scale bez dźwięku
- 13.1 fps dla Quake 2 (timedemo demo1) wersja zoptymalizowana dla X-Scale z dźwiękiem

Na szybszych pocketach - np. tych z procesorami X-Scale 624MHz, wyniki powinny być jeszcze lepsze. Może się nawet okazać, że Quake 2 będzie całkiem grywalny na PDA. Więcej informacji na temat nowych wersji portów Quake'a znajdziecie na witrynie autora tej optymalizacji. Natomiast poradnik instalacji tych gier na PDA zamieściliśmy już kilka miesięcy temu, przy okazji publikacji artykułu poświęconego emulacji różnych komputerów i konsol do gier na Pocket PC.

Pliki samych portów pobierać można z poniższych adresów. Pamiętajcie jednak, że musicie mieć dodatkowo niektóre pliki z pecetowych wersji tych gier - więcej na ten temat w jednym z podanych wcześniej linków.
- Pocket Quake 1 dla MDA Compact
- Pocket Quake 1 dla innych PDA
- Pocket Quake 2 dla MDA Compact
- Pocket Quake 2 dla pozostałch PDA

Cynk nadesłał Irwin

O Serwisie

Wortal PDAclub.pl to serwis internetowy zajmujący się tematyką technologii mobilnych. U nas znajdziesz najnowsze informacje o smartfonach, tabletach, smartwatch i innych urządzeniach mobilnych pracujących zarówno pod kontrolą Apple iOS jak i Google Android czy też Windows. PDAclub.pl to także jednao z najstarszych forów internetowych, gdzie każdy użytkownik znajdzie fachową pomoc.

PDAclub POLECA


W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Można dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności. Akceptuję otrzymywanie plików cookies z serwisu pdaclub.pl. Akceptuję