....
- Portmonetka IKO dla dzieci poniżej 13. roku życia jest znakomitym uzupełnieniem oferty PKO Junior, która cieszy się wśród klientów PKO ogromnym zainteresowaniem. Teraz udostępniamy rodzicom kolejne narzędzie wspomagające edukację finansową najmłodszych, zaś dzieciom pokazujemy, że własnymi finansami można zarządzać w nowoczesny sposób. Wszystko w ramach bezpiecznego, prostego i szybkiego rozwiązania, jakim są płatności mobilne IKO – mówi Michał Macierzyński, Dyrektor Biura Innowacji w PKO Banku Polskim.
Zasilenie portmonetki IKO jest możliwe poprzez przelew na rachunek portmonetki wykonany z rachunku w PKO Banku Polskim lub z rachunku w innym banku, ale także poprzez przelew na numer telefonu od innego posiadacza IKO, czy za pomocą wpłaty gotówkowej na przykład w oddziale. Portmonetka IKO, podobnie jak aplikacja IKO połączona z rachunkiem bankowym w PKO czy Inteligo, działa na systemach: Android, iOS, Windows Phone, BlackBerry, a także na starszych typach telefonów z systemem Symbian i na tych umożliwiających instalację aplikacji Java.
Telefonem z IKO można obecnie płacić w 68 tysiącach terminali płatniczych eService w całej Polsce, między innymi w takich sieciach jak Auchan, Dino, Intermarche, Piotr i Paweł, Real, Simply Market, Shell, Rossmann, Empik, Dominium, McDonalds, North Fish, Sodexo, Telepizza, Coffee Heaven, Costa Coffee, Green Coffee, Empik cafe, Helios, Multikino, Aldo, Carry, Esprit, GAP, Gatta, Pierre Cardin, Promod, River Island, Tatuum, Venezia, Decathlon, Avans, Media Expert, MIX Electronics, Sferis, Douglas, Inglot, L’Occitane, Sephora, 1-minute, Inmedio, Relay.
IKO umożliwia także wypłatę gotówki bez karty z ponad 6 tysięcy bankomatów PKO i Euronet, a także dokonywanie płatności za zakupy w ponad 8 tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24, Transferuj.pl i Blue Media.
Więcej informacji o płatnościach mobilnych IKO oraz ofercie dla dzieci poniżej 13. roku życia znajduje się w dedykowanym serwisie www.pkobp.pl/junior.
***
PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Skonsolidowany zysk netto Banku po III kwartałach 2013 roku wyniósł 2,29 mld zł. Jest spółką krajową z największą wartością akcji w wolnym obrocie na GPW. PKO Bank Polski uplasował się w ścisłej czołówce, zajmując 3. pozycję w rankingu Jakość na Bank 2013, przygotowanym przez TNS Polska oraz „Puls Biznesu”. Contact Center Banku po raz piąty zwyciężył w cyklicznym badaniu infolinii bankowych, przeprowadzanym przez ARC Rynek i Opinia. Jest Bankiem najczęściej wybieranym przez małe i średnie firmy, według badania Centrum Badań Marketingowych Indicator oraz Warszawskiego Instytutu Bankowości. Raporty Roczne PKO Banku Polskiego są regularnie nagradzane przez Instytut Rachunkowości i Podatków w konkursie The Best Annual Report w kategorii Banki i instytucje finansowe. Za przestrzeganie zasad ładu korporacyjnego i działalność w dziedzinie społecznej odpowiedzialności biznesu PKO Bank Polski otrzymał Nagrodę Gospodarczą Prezydenta RP. PKO Bank Polski jest również najsilniejszym wizerunkowo bankiem w kraju. Pozostaje najbardziej wartościową marką polskiej bankowości według prestiżowego magazynu „The Banker”, który wycenił wartość marki PKO Banku Polskiego na 1,25 mld dolarów. W Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek 2013 „Rzeczpospolitej” marka PKO Banku Polskiego pozostała najcenniejsza w kategorii finanse - jej wartość wyceniono na 3,7 mld złotych. Kapituła Konkursu Liderów Świata Bankowości, organizowanego w ramach Polskiego Kongresu Gospodarczego, przyznała PKO Bankowi Polskiemu nagrody w kategorii Najlepszy Bank oraz Najbardziej Innowacyjny Bank w 2012 roku za nową ofertę Szkolnych Kas Oszczędności. Bank znalazł się w gronie najlepszych pracodawców sektora bankowego w rankingach przygotowanych w oparciu o opinie studentów. Wysoką pozycję Banku potwierdzają badania międzynarodowej firmy Universum Global i stowarzyszenia AIESEC, przeprowadzane wśród studentów najlepszych uczelni w kraju.