Pewnym uproszczonym wskaźnikiem mierzącym "świadomość" użytkownikom były udziały poszczególnych systemów w statystykach odwiedzin stron internetowych. Mimo, że od dłuższego czasu w sumie więcej mamy urządzeń z Androidem, to w statystykach odwiedzin królował iOS. Było to dowodem na to, że iPhone'y kupują ludzie świadomi ich możliwości i je wykorzystujący. Z kolei smartfony z Androidem często kupowali klienci, którzy nawet nie wiedzieli, że to smartfon i korzystali z nich jak ze zwykłej komórki.
Jak donosi serwis 9To5Mac, w danych sieci Net Applications za lipiec tego roku pierwszy raz odnotowano większy udział odwiedzin z Androida niż z iOS. Różnica jest co prawda minimalna (0,43%), ale trend z poprzednich miesięcy wyraźnie pokazuje tendencję do jej zwiększania - od marca udział iOS spada co miesiąc o około 1-3 %, a Androida rośnie o mniej więcej tyle samo. Choć nie wiadomo, jak użytkownicy zareagują na premierę iOS 8 i nowych iPhone'ów tej jesieni. Na koniec warto też wspomnieć o pozostałych platformach - na trzecim miejscu plasuje się Java ME (4,19 % w lipcu), za nią Symbian z 2,57 %, którego dogania Windows Phone (2,49 %).