Jak pisze portal The Verge, K1 wzięło się stąd, że nowa Tegra pierwszy raz bazuje na architekturze Kepler wykorzystywanej do dziś jedynie w kartach graficznych dla zwykłych komputerów. Oznacza to, że pierwszy raz w urządzeniach mobilnych będziemy mieli GPU na poziomie tych z pecetów. Podczas pokazów można było zobaczyć między innymi grę Trine bazującą na Unreal Engine 4 czy Serius Sam 3 uruchomione na specjalnej wersji tabletu Tegra Note 7 wyposażonej w nowy układ.
Grafika w tych grach czy innych demach pokazywanych przez producenta znacząco zbliżyła się do konsol poprzedniej generacji (Xbox 360 i PlayStation 3).Niestety, pokazywanym grom zdarzały się spadki FPSów i momenty “zamyślenia”, choć możliwe że to po prostu kwestia niedopracowanych sterowników w prototypowych urządzeniach i wczesnych wersji silników opisywanych gier. Film prezentujący je w akcji możecie obejrzeć tutaj.
Tegra K1 będzie dostępna w dwóch wariantach - z czterordzeniowym procesorem ARM Cortex A15 o taktowaniu maksymalnym 2,3 GHz oraz długo oczekiwanym CPU o nazwie kodowej "Denver". Jest to pierwszy procesor zaprojektowany w całości przez NVIDIĘ (podobnie jak A4, 5, 6 i 7 w wypadku Apple) i jest już 64-bitowy (choć na razie występuje jedynie w wersji dwurdzeniowej).