John Romero to chyba jedna z bardziej znanych postaci w świecie gier komputerowych. Jeśli nie kojarzycie o kogo chodzi to wspomnę tylko iż dzięki niemu powstały gry takie jak Wolfenstein 3D, Doom, Quake. 2 lata temu po odejściu od ID Software założył on wraz z dwoma kolegami firmę
Monkeystone, która zajmuje się tworzeniem gier dla urządzeń mobilnych, pecetów, a także konsol. Jeśli chodzi o pierwszą z wymienionych kategorii sprzętowych to koncentrują się oni na urządzeniach z systemem Pocket PC, Palm OS, a także Nintendo GameBoy Advance, telefonach komórkowych z Symbian OS oraz innych ze wsparciem dla J2ME, czy też BREW.
Dla platformy Pocket PC ukazały się już m.in. gry takie jak Hyperspace Delivery Boy, Argentum - This Is War, czy też Rocket Elite. Firma ta przygotowuje się obecnie do wprowadzenia na rynek konwersji dobrze znanej pecetowej gry Red Faction, przystosowanej do pracy na telefonie firmy Nokia - aparacie nowej generacji o nazwie N-Gage.
W
tym oto artykule John Romero wykazuje swój podziw dla możliwości owego aparatu jak i samego silnika graficznego
X-Forge, firmy Fathammer. Sam jestem jeszcze w szoku po tym jak zobaczyłem jak doskonale prezentuje się ta gra na małym ekranie telefonu komórkowego. Wystarczy obejrzeć poniższe zrzuty ekranu lub pobrać
ten oto filmik w formacie Quicktime, by przekonać się o tym samodzielnie.
Więcej zrzutów ekranu pod
tym adresem.
Gra ta będzie dostępna wraz z pojawieniem się na rynku aparatu Nokia N-Gage.