- obsługę trybu multiplayer
- trójwymiarowe mapy i modele
- doskonała obsługa dźwięku
- wsparcie dla modułów rozszerzających funkcjonalność gier pisanych przez zwykłych użytkowników
- inteligentne BOTy dla tych którzy nie mają możliwości zabawy z innymi żywymi graczami
Standardowo Varium będzie składał się z trzech różnych modułów. Każdy będzie charakteryzował się odrębnym światem, innymi bohaterami, innymi rodzajami broni, innym wątkiem, oraz innymi misjami singleplayer.
Moduł 1 – Wehrmacht
- amerykański żołnierz piechoty Joseph Gesellchen, którego celem będzie zniszczenie artylerii przeciwlotniczej. Pozwoli to alianckim samolotom na penetrację obszaru zajętego przez wojska niemieckie.
- brytyjski żołnierz piechoty Simon Clarke, ma inne zadanie. Musi skrycie spenetrować teren przeciwnika i zdobyć tajne plany faszystów.
- rosyjski żołnierz czerwonej armii Ivan Petrov, to prawdziwy rzeźnik. Jego misja polega na wyczyszczeniu całego obozu niemieckiego, by następnie specjaliści mogli zbadać technologię przeciwnika.
Zdecydowano się na umieszczenie w grze kilku podstawowych środków zagłady. Każda ze stron będzie miała nieco odmienny arsenał. Ogólnie broń występującą w Varium można podzielić na następujące kategorie:
- pistolety
- strzelby
- lekkie karabiny
- ciężkie karabiny maszynowe
- bazooki
- granaty
Postacie mogą chodzić, biegać, czołgać się oraz kucać.
Moduł 2 – Expedition
W tym przypadku większość uzbrojenia została wbudowana w skafander gracza, ale będzie można co nieco jeszcze znaleźć i wykorzystać. Niektóre rośliny bowiem potrafią doładowywać uzbrojenie a nawet zamieniać futurystyczny kombinezon w szybki poduszkowiec.
W tym module poza wymienionymi wyżej sposobami poruszania się można jeszcze skakać.
Moduł 3 – Schnoogie Galaxies
- elektronicznego tostera wystrzeliwującego płonące kromki chleba
- wstrząśniętej puszki z napojem, która zieje dwutlenkiem węgla
- oraz butelki musztardy strzelającej zawartością
Podobnie jak w poprzednim module można chodzić, biegać, skakać, kucać i czołgać się.
Te opisy nie wiele mówią o samych możliwościach graficznych silnika Varium. By przekonać się czy jest na co czekać polecam obejrzenie tych dwóch filmów MPEG. Są krótkie ale naprawdę warto je zobaczyć:
- długość 15 sekund z efektami dźwiękowymi (1.08MB)
- długość 1 minuta 25 sekund bez efektów dźwiękowych tylko muzyka (5.03MB)