Stosunek procentowy kategorii zakupionych programów obrazuje poniższy diagram. Jak widać najlepiej sprzedaje się oprogramowanie z kategorii "personal productivity" - wszelkiego typu edytory tekstu, programy do zarządzania czasem, aplikacje biznesowe, bazy danych... (w sumie 22% zakupionych tytułów) - oraz gry (z tym samym wynikiem). Wysoko na liście stoją także narzędzia programistyczne (14%).
Raport uwzględnia również dane z ankiet rozesłanych do ponad 11000 stałych klientów. 81,9% klientów (zakupujących produkty wielokrotnie), nabyło więcej niż 6 programów. Ilość zakupionych aplikacji decydująco wpływała na lojalność użytkowników wobec konkretnych marek urządzeń.
Kilka faktów:
- średnia ilość zakupionych aplikacji: 1.84
- średnia cena sprzedanego programu: 19,16$
- ilość nowych producentów oprogramowania: 803
- ilość nowych aplikacji dla urządzeń mobilnych: 3800
Najlepiej sprzedające się urządzenia:
1. HP iPAQ serii 3000 - 13.82%
2. Sony serii CLIÉ - 9.06%
3. Palm serii m500 - 8.95%
4. Palm serii m100 - 6.62%
5. Handspring, linia Visor - 5.15%
Pełny raport (w formacie PDF) znajdziecie pod tym adresem.
Sprzedaż mobilnego oprogramowania w 3 kwartale 2002 (wg. Handango)
Powody zakupu oprogramowania mobilnego przez użytkowników w 3 kwartale 2002