Z udostępnioną przez przewoźnika aplikacją IC Moblie Navigator pasażer nie tylko planuje podróż, ale kontroluje jej przebieg. Prosty moduł wyszukiwarki stanowi pierwszy krok w podróży z PKP Intercity. Wraz z listą potencjalnych połączeń podróżny otrzymuje informacje m. in. o oferowanych usługach, wagonach, promocjach czy trasie dotarcia na dworzec kolejowy. Przebieg podróży można śledzić w czasie rzeczywistym – aplikacja nie tylko informuje o czasie dotarcia na stację końcową czy wielkości ewentualnego opóźnienia, ale umożliwia lokalizację pociągu na trasie jego planowego przejazdu. Dotychczas informacje o opóźnieniach pasażer czerpał jedynie ze strony www.intercity.pl, gdzie w zakładce Infopasażer publikowane są bieżące tablice przyjazdy/odjazdy wszystkich dworców kolejowych w Polsce.
Aplikacja będzie rozwijana. W ciągu najbliższych miesięcy narzędzie zostanie wzbogacone o moduł umożliwiający zakup biletu. Ponieważ PKP Intercity jako jedyny kolejowy przewoźnik dalekobieżny honoruje bilet elektroniczny, w połączeniu z aplikacją mobilną zakup i przechowywanie biletu będzie mogło odbywać się tylko i wyłącznie za pomocą telefonu.
„W chwilę po wprowadzeniu Infopasażera pojawiły się głosy, że system jest przydatny, ale pasażerowie chcieliby korzystać z jego bardziej mobilnej wersji. Teraz każdy użytkownik IC Mobile Navigator na ekranie smartfonu czy tabletu może na bieżąco sprawdzać, planować podróż i kontrolować jej przebieg” - mówi Beata Czemerajda, p. o. rzecznika w PKP Intercity.
Osoby często korzystające z pociągów PKP Intercity docenią, że IC Moblie Navigator oferuje funkcję zapamiętywania połączeń często wybieranych, a w momencie zmian w rozkładzie, ich aktualizację na kolejne dni. Aplikacja oferuje użytkownikom cztery wersje językowe: polską, angielską, rosyjską i niemiecką.
„Zgodnie z naszymi zapowiedziami, wdrożenie aplikacji mobilnej to kolejny etap udogodnień, jakie w kolejnych miesiącach PKP Intercity oferuje swoim klientom. Prace nad aplikacją mobilną jeszcze się nie zakończyły. Wkrótce system zostanie uzupełniony o możliwość dokonywania bezpośrednich transakcji zakupu biletów” – dodaje Beata Czemerajda. Początek roku przewoźnik przywitał wdrożeniem szeregu ułatwień w systemie sprzedaży internetowej biletów. Teraz pasażer otrzymuje szybciej informację o cenie biletu, logowanie do systemu zostało przeniesione na koniec ścieżki zakupu, udostępniono również bardziej przejrzysty proces zwrotu biletu.
IC Mobile Navigator powstała we współpracy z firmą Fido Intelligence, która wcześniej stworzyła dla PKP Intercity m. in. bota „Rafała”. „Ponad dwuletnia udana współpraca z PKP Intercity i znajomość systemów kolejowych pozwoliła nam na sprawne stworzenie aplikacji mobilnej IC Navigator” - mówi Grzegorz Rutkiewicz z Fido Intelligence. „Bardzo się cieszymy, że nasze rozwiązania pomagają w obsłudze pasażerów Spółki – dotychczas w Internecie, a teraz również w urządzeniach mobilnych.”
Aplikacja została przygotowana na dwie najpopularniejsze platformy dla urządzeń mobilnych – Android oraz iOS.
Pobranie aplikacji IC Mobile Navigator jest bezpłatne.
Jak korzystać z aplikacji?
1. Pobrać aplikację na swoje urządzenie mobilne z App Store lub Goole Play
Dla systemu Android
https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.intercity.navigator
Dla systemu iOS
https://itunes.apple.com/app/id588146118?mt=8
2. Wpisać w wyszukiwarkę stację początkową i końcową, określić datę i godzinę wyjazdu
3. Z zaproponowanej listy wybrać połączenie
4. Aplikacja wskaże jak dojść na dworzec, z jakich wagonów złożony jest pociąg i czy jedzie punktualnie.
Pełen opis funkcjonalności aplikacji można znaleźć również pod adresem: http://intercity.pl/pl/l/32/ic-mobile-navigator-%E2%80%93-informacja-pod-reka.html
..."