Do tej pory Chrome na Androidzie wykorzystywał do renederowania głównie procesor. Już od jakiegoś czasu wiadomo, że nie jest to najbardziej optymalne rozwiązania - przeglądarki na komputerach już dawno przerzuciły proces renderowania na procesory kart graficznych. Teraz jak widać najwyższy czas na podobny ruch w wypadku urządzeń mobilnych, na czym skupia się właśnie wspomniany projekt Ganesh.
Google pokazało wczesną kompilację przeglądarki z działającym renderowaniem na GPU działającą na Nexusie 5 (więc GPU wbudowane w układy Qualcomma będą zapewne obsługiwane w pierwszej kolejności). Widać było sporą różnicę w wypadku przewijania strony zawierającej wiele obrazków i znaczników CSS.
Niestety, ponieważ na urządzeniach mobilnych procesory są nieco bardziej zróżnicowane (tym bardziej, że w obiegu może być wiele wersji sterowników do tego samego GPU), na wersję finalną przyjdzie nam poczekać i najprawdopodobniej będzie ona początkowo dostępna jedynie dla nowszych modeli. Dochodzą też problemy z kompatybilnością ze stronami internetowymi - obecnie Chrome z projektem Ganesh współpracuje jedynie z 15% istniejących stron internetowych, więc przed inżynierami z Google jeszcze wiele pracy.