Na szczęście reklamy nie będą się pojawiały na ekranie z rozmowami czy listą kontaktów. Jeśli więc ktoś ogranicza korzystanie z BBM tylko do tych dwóch elementów, nigdy nie zobaczy ofert innych firm. Gdzie w takim razie będą widoczne? W sumie w trzech miejscach - liście polecanych kanałów, zaproszeń do kanałów oraz liście aktualizacji od znajomych i wpisów z obserwowanych kanałów.
W pierwszym wypadku firmy będą mogły za opłatą zarezerwować dobrze widoczne miejsce dla swojego kanału wśród propozycji. W drugim, określą pewne cechy poszukiwanych użytkowników (np. lokalizacja, wiek czy zainteresowania) i w pewnym sensie wysłać masowo płatne zaproszenia do osób spełniających kryteria. BlackBerry od razu dodaje jednak, że liczba sponsorowanych zaproszeń będzie ograniczona do trzech na miesiąc. W dodatku raz odrzuconego zaproszenia, nie będzie można ponowić, nie grozi nam więc zalew spamu. W ostatnim przypadku chodzi o najzwyklejsze posty sponsorowane, niekoniecznie od obserwowanych kanałów. Mają być wyraźnie oznaczone, da się je także ominąć wybierając widok “tylko znajomi”.
Nie wiadomo jeszcze, kiedy opisane zmiany trafią do stabilnej wersji. Nie jest też pewne, czy gdy już się w niej znajdą, to wszyscy użytkownicy od razu będą widzieć reklamy, czy może tylko część z nich (np. z wybranych krajów).