Zwlekanie z wprowadzaniem usługi Mobile TV na polski rynek zmniejsza zainteresowanie potencjalnych odbiorców. Badania przeprowadzone przez Ericsson Consumer Lab wśród użytkowników telefonów komórkowych wskazują na spadek zainteresowania mobilną telewizją z 17% w 2006 roku do 12% w 2009 roku.
Mobilna telewizja najbardziej zaciekawiła osoby młode, mieszkające w większych miastach, wiodące aktywny tryb życia.
44% osób w grupie wszystkich 18% badanych zainteresowanych korzystaniem z mobilnej telewizji chciałoby oglądać głównie serwisy informacyjne oraz kanały muzyczne (40%) Kolejne 34% użytkowników mobilnej telewizji zadeklarowało chęć oglądania filmów na ekranie komórki, a 31% jest zainteresowanych relacjami sportowymi.
Duża część respondentów Ericsson Consumer Lab oczekuje, że operator umożliwi im bezpłatne oglądanie mobilnej telewizji przez określony okres testowy. Na taką promocję najbardziej liczą „eksperymentatorzy” (20%) oraz „profesjonaliści” (16%).
Na polskim rynku Ericsson może pochwalić się zakończonymi sukcesem wdrożeniami platform videostreamingowych dla operatorów Polkomtel oraz PTC.
Ericsson uważa, że coraz większe zapotrzebowanie na mobilny Internet, musi w przyszłości wiązać się ze zwiększeniem rozmaitych usług mobilnych opratych o wysoko wydajne sieci komórkowe. Jedną z takich usług jest właśnie cyfrowa telewizja mobilna, która już dzisiaj mocno depcze po piętach technologiom takim jak DVB-H, a nie jest usługą wymagająca odrębnej infrastruktury i ogromnych kosztów związanych z jej budową.