Otóż po analizie pliku APK z najnowszą kompilacją klienta poczty elektronicznej od Google, redaktorzy ze wspomnianego serwisu znaleźli kilka miejsc ze słowem “ad” lub “ads” (reklama / reklamy z j. angielskiego). Wszystko wskazuje na to, że podobnie jak webowej wersji, tak i tu reklamy będą wyglądać podobnie do maili. Będzie można każdą z nich ukryć lub zapisać jako prawdziwą wiadomość jeśli nas zainteresuje. Jest też cień szansy, że jeśli faktycznie reklamy będą działać identycznie jak w przeglądarkowym wydaniu, to wystarczy ukryć kartę “Oferty” i nie będą widoczne w ogóle.
Reklamy pojawią się w mobilnych aplikacjach Gmaila?
Odkąd tylko pojawiła się najpierw aplikacja Gmaila dla Androida, później dla iOS, nie było w nich żadnych reklam. Mimo, że w wersji webowej były one obok wiadomości, a od niedawna niektóre z nich są również stylizowane na maile. Niestety, według informacji zdobytych przez Android Police wynika, że ten stan nie utrzyma się zbyt długo.