Palm może się cieszyć, że nie jest pionierem na tym polu - w zeszłym roku z identycznych powodów Federalna Komisja Handlu ukarała Microsoft i HP za reklamy palmtopów Jornada. Jeżeli jednak wprowadzające w błąd informacje nadal będą rozpowszechniane, firma zapłaci 11 000 USD za każdy z mylących punktów.
Zwodnicza reklama
Naturalne, że reklama upiększa rzeczywistość, czasem jednak poczucie estetyki zawodzi jej twórców i efekt jest zadecydowanie przesłodzony. A co za dużo, to niezdrowo. Palm Inc. właśnie dość dobitnie się o tym przekonał.
Federalna Komisja Handlu stwierdziła, że niedawno rozpowszechniane reklamy serii III, V i m1xx zbyt sugestywnie przekonywały, że palmtopy te mogą korzystać z Internetu od razu po wyjęciu z pudełka, podczas gdy w rzeczywistości wymagają dodatkowego sprzętu. Również informacje o usłudze bezprzewodowego dostępu do Sieci Palm.Net były nieprecyzyjne: nie zaznaczono dostatecznie wyraźnie, że korzystanie z nich wiąże się z dodatkowymi opłatami. Palm przesadził też z zasiegiem swojego ISP; wbrew hasłom reklamowym nie można korzystać z jego usług w całych USA, gdyż wiele sprzedawanych tam telefonów komórkowych nie współpracuje z jego PDA.
Palm może się cieszyć, że nie jest pionierem na tym polu - w zeszłym roku z identycznych powodów Federalna Komisja Handlu ukarała Microsoft i HP za reklamy palmtopów Jornada. Jeżeli jednak wprowadzające w błąd informacje nadal będą rozpowszechniane, firma zapłaci 11 000 USD za każdy z mylących punktów.
Wall Street Research Network
Palm może się cieszyć, że nie jest pionierem na tym polu - w zeszłym roku z identycznych powodów Federalna Komisja Handlu ukarała Microsoft i HP za reklamy palmtopów Jornada. Jeżeli jednak wprowadzające w błąd informacje nadal będą rozpowszechniane, firma zapłaci 11 000 USD za każdy z mylących punktów.