Znakomita większość uczestniczących w programie PEP nauczycieli entuzjastycznie oceniła wykorzystanie PDA w procesie nauczania: ponad 90% stwierdziła, że dobrze się sprawdzają jako narzędzie pracy i pozytywnie wpływają na wyniki uczniów. Tylko co dziesiąty pedagog nie planuje dalej używać palmtopów na swoich lekcjach.
Barbara Means, dyrektor Centrum Technologii w Nauczaniu w SRI, nie dziwi się takim ocenom: właściwie zastosowana w nauczaniu technologia może przynieść wiele korzyści.
Palmtopy w szkole mają jednak nie tylko zalety. Nauczyciele i uczniowie odnotowali problemy sprzętowe i funkcjonalne; niemal wszystkim uczestnikom programu potrzebne były dodatkowe aplikacje i akcesoria. Uczniowie nie zawsze też używają PDA w sposób przewidziany przez nauczyciela - ustalanie "regulaminu korzystania z palmtopa na lekcji" pomaga tylko częściowo.
Pełną wersję raportu można znaleźć na stronie SRI International
Palm w tornistrze
Instytut badawczy SRI International opublikował raport zamykający dwuletnie studium związane z programem PEP (Palm Education Pioneer). Amerykańskie szkoły podstawowe i średnie, które zaproponowały najciekawsze pomysły na wykorzystanie palmtopów w nauczaniu, otrzymały granty Palm Inc.SRI śledziło przebieg wprowadzanych w życie projektów i mimo pewnych problemów technicznych wnioski są pozytywne: palmtopy w klasie dobrze służą zarówno uczniom, jak i pedagogom.