Ile z tych 50 mln przypadnie której platformie, trudno stwierdzić - wszystko zależy od kierunku, w jakim będzie się rozwijał rynek, twierdzi autor analizy eTForecasts, dr Egil Juliussen. Pewne jest jednak, że atakowany z dwóch stron Palm nie będzie miał dość siły, by zachować swoją pozycję. Prognoza przewiduje niezbyt dynamiczny rozwój firmy przy wzroście pozostałych producentów przekraczającym 50% rocznie. Na razie nie ma powodów, by w takie liczby nie wierzyć - jeżeli chodzi o innowacje, Palm pozostaje daleko w tyle za rywalami.
Palm będzie tracił rynek
eTForecasts dość pesymistycznie widzi przyszłość Palma na rynku światowym - dotychczasowy lider rynku PDA utrzyma dominującą pozycję najwyżej do 2005 roku. Zagraża jej nie tylko platforma PocketPC, ale również - tym ważniejsza, im dalej będzie postępować konwergencja telefonów i palmtopów - Epoc, a w dalszej perspektywie także Linux.
Od 1996 sprzedaż PDA gwałtownie wzrastała; w zeszłym roku sprzedano 10 mln urządzeń. Teraz jednak recesja znacznie zmniejszyła popyt na palmtopy i następny znaczący skok dokona się według eTForecasts dopiero za 5 lat, kiedy to nabywców znajdzie 50 mln PDA.
Ile z tych 50 mln przypadnie której platformie, trudno stwierdzić - wszystko zależy od kierunku, w jakim będzie się rozwijał rynek, twierdzi autor analizy eTForecasts, dr Egil Juliussen. Pewne jest jednak, że atakowany z dwóch stron Palm nie będzie miał dość siły, by zachować swoją pozycję. Prognoza przewiduje niezbyt dynamiczny rozwój firmy przy wzroście pozostałych producentów przekraczającym 50% rocznie. Na razie nie ma powodów, by w takie liczby nie wierzyć - jeżeli chodzi o innowacje, Palm pozostaje daleko w tyle za rywalami.
eTForecasts
Ile z tych 50 mln przypadnie której platformie, trudno stwierdzić - wszystko zależy od kierunku, w jakim będzie się rozwijał rynek, twierdzi autor analizy eTForecasts, dr Egil Juliussen. Pewne jest jednak, że atakowany z dwóch stron Palm nie będzie miał dość siły, by zachować swoją pozycję. Prognoza przewiduje niezbyt dynamiczny rozwój firmy przy wzroście pozostałych producentów przekraczającym 50% rocznie. Na razie nie ma powodów, by w takie liczby nie wierzyć - jeżeli chodzi o innowacje, Palm pozostaje daleko w tyle za rywalami.