- Cieszymy się, że idea integracji branży telekomunikacyjnej spotkała się z uznaniem, czego dowodem była frekwencja na naszej imprezie. Nagrody Złoty BELL są kategorią nową, lecz rozpoznawalną. Ufam, że wydarzenie Mobility Trends nabierze charakteru cyklicznego, wpisując się trwale w kalendarz imprez branżowych - powiedział Tomasz Cieślak, prezes wydawnictwa MIT MEDIA Group.
Laureatów w siedmiu kategoriach wyłoniło jury złożone z redaktorów magazynu „Mobility”, „Mobile Reseller”, „Katalog Testów Mobility” oraz osób reprezentujących patronów honorowych Gali – UKE, PAN oraz Wydział Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Zwycięzcy w dziewięciu pozostałych kategoriach zostali wybrani przez konsumentów – czytelników magazynu Mobility oraz mediów patronackich, które zamieściły informacje o ankiecie znajdującej się na stronach: www.zlotybell.pl oraz www.mobility.com.pl
Jury zadecydowało o przyznaniu statuetki w kategorii „Producent Roku 2010” firmie Samsung Polska Sp. z o. o. Człowiekiem Roku 2010 został Zygmunt Solorz – Żak doceniony za konsekwentne budowanie grupy telekomunikacyjnej poprzez inwestycje zakupowe. Wydarzeniem Roku 2010 był strategiczny alians Polskiej Telefonii Cyfrowej z grupą T-Mobile, dlatego laur zwycięstwa w tej kategorii przyznano operatorowi PTC Era. Najlepszą „Biznesową Usługę Roku 2010” zaoferowała Netia SA odbierając nagrodę Złoty BELL za Pakiet One Office”. W kategorii „Usługa On-line Roku 2010” zwyciężyła firma PTK Centertel Sp. z o. o. za pakiet Orange Free na kartę. Statuetka za „Ofertę MVNO Roku 2010” trafiła do Telefonii Dialog S.A. za ofertę Diallo. Jury doceniło również system Bada, dlatego w kategorii „Debiut Roku 2010” Złoty BELL otrzymała firma Samsung Polska Sp. z o. o.
Konsumenci głosowali na telefony, gadżety oraz usługi dostępne w sprzedaży w 2010 roku.
Najlepszym telefonem minionego roku został HTC Desire HD, zaś najpopularniejszym laptopem - Sony VAIO E 14’’. W kategorii „Netbook Roku” wygrał Booklet 3G firmy Nokia, zaś „Nawigacją Roku” okrzyknięto TomTom Start IQ Routes. Gadżetem roku okazał się iPad, a najlepszym muzycznym gadżetem ogłoszono czwartą generację iPoda Touch.
Konsumenci mogli głosować nie tylko na produkty, ale również usługi. „Operatorem Roku 2010” został Play, który zwyciężył również w kategorii „Usługa Pre-Paid Roku 2010” za propozycję Play Fresh. Najlepszą Usługą Post-Paid w 2010 roku wybrano „Bezlik Rozmów”, oferowaną przez firmę Polkomtel SA.
Po części oficjalnej przyszedł czas na tę rozrywkową. Gości zabawiał zespół SheMoans znany z programu „Szymon Majewski Show” oraz zespół ShowBar w pokazie barmańsko-tanecznym. O północy na wystrzeliły 4 trzylitrowe szampany, którymi uczestnicy Gali wznieśli toast na 10-lecie MIT MEDIA, wydawcy Mobility, Mobile Reseller, Katalog Testów Mobility.
Sponsorami głównymi Gali byli: Polska Telefonia Cyfrowa oraz HTC, zaś sponsorami: Samsung Polska, LG, ZTE, Nokia Ponad, Huawei, Sox.
Partnerami Gali byli: myPhone, Jabra, Cyfrowy Polsat, 4 Publicity, Lexus, Raphael, NaviExpert, Microsoft.
Organizatorem Gali Mobility Trends było MIT MEDIA Group, wydawca wiodącego magazynu mobilnych technologii „Mobility” www.mobility.com.pl. MIT MEDIA działa na rynku wydawniczym od lutego 2001 roku. W maju 2001 ukazał się pierwszy numer pisma Mobility. Obecnie pismo ma ponad 80 stron, na których znajdują się nowości z rynku nowych technologii, głównie telefonii komórkowej. Ponadto MIT MEDIA wyspecjalizowało się w wydawaniu tytułów z branży nowych technologii, posiadając w swoim portfolio: magazyn Laptop opisujący rynek komputerów przenośnych, Mobile Reseller – poradnik dedykowany do kanału dystrybucji oraz jedyny w Polsce Katalog Testów Mobility. MIT MEDIA to również kilka branżowych portali internetowych.