Konkurs Imagine Cup 2011 – trzy dodatkowe kategorie lokalne
Do 1 kwietnia można nadsyłać swoje projekty do trzech polskich kategorii konkursowych Imagine Cup 2011 – Windows Phone 7 Award, Internet Explorer 9 Award oraz Windows Azure Award.
Studenci oraz uczniowie szkół średnich powyżej 16 roku życia zainteresowani udziałem w kategoriach Windows Phone 7 Award oraz Internet Explorer 9 Award mogą zgłaszać swoje projekty do 1 kwietnia. Aby wystartować należy wypełnić formularz rejestracyjny dostępny na stronie www.imaginecup.com/register, a następnie przystąpić do pracy.
Trzecia kategoria jest przeznaczona dla drużyn, które już złożyły swoje prace w kategoriach Projektowanie Oprogramowania, Projektowanie Systemów Wbudowanych oraz Projektowanie Gier, o ile wykorzystały w nich rozwiązania chmury obliczeniowej. Dwie najlepsze prace otrzymają specjalne wyróżnienie oraz ciekawe nagrody.
W kategoriach Windows Phone 7 oraz Internet Explorer 9 wyłonionych zostanie po pięciu zwycięzców. Otrzymają oni atrakcyjne nagrody, w tym telefony z systemem Windows Phone 7, wycieczki, netbooki oraz konsole Xbox 360.
„Osoby zainteresowane udziałem w kategorii Windows Phone 7 Award powinny do 1 kwietnia umieścić w serwisie Marketplace aplikację na telefon Windows Phone 7 stworzoną w technologii Silverlight lub XNA 4.0,” – powiedział Dariusz Piotrowski, dyrektor działu Developer& Platform Group w polskim oddziale firmy Microsoft. – „Podobnie w kategorii Internet Explorer 9 Award. Do udziału w niej zostaną zakwalifikowane osoby, które do 1 kwietnia przyślą do nas link do napisanej przez nich w HTML5 strony internetowej zintegrowanej z funkcjami Internet Explorer 9. Zachęcamy również wszystkie zespoły,
które już biorą udział w tegorocznej edycji Imagine Cup 2011 do spróbowania swoich sił w kategorii Windows Azure Award.”
Konkurs Imagine Cup jest inspiracją dla wielu młodych ludzi. Poza rywalizacją w poszczególnych kategoriach konkursowych, w których mogą zaprezentować swoje innowacyjne pomysły, Imagine Cup mobilizuje ich do organizowania lokalnych inicjatyw i eliminacji do konkursu. Studenci zrzeszeni w kołach naukowych .NET PG z Politechniki Gdańskiej oraz Kolor.NET z Uniwersytetu Gdańskiego zorganizowali trójmiejski odpowiednik konkursu – 3CityCup, który miał być swego rodzaju próbą generalną przed Imagine Cup. Celem konkursu było wypromowanie Imagine Cup wśród studentów uczelni Trójmiasta. W finale 3CityCup, którego honorowymi patronami zostali rektorzy Uniwersytetu Gdańskiego oraz Politechniki Gdańskiej, wystartowało 5 drużyn, których zmagania obserwowało ponad 250 widzów.
„Formuła, cel i motto konkursu wzorowane były na międzynarodowym konkursie Imagine Cup, którego celem jest wspieranie innowacyjnych projektów tworzonych przez studentów i licealistów,” – powiedział dr hab. inż. Marek Moszyński, prodziekan ds. współpracy i promocji Wydziału Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. – „Konkurs ten skupia się także na budowaniu porozumienia i współpracy między światami nauki i biznesu. 3CityCup jest jedyną tego typu inicjatywą
w Polsce.”
W 3CityCup zwyciężył projekt Car Accidents Recognition System (CARS) grupy Waćpany reprezentującej Politechnikę Gdańską. CARS to rozwiązanie służące do szybkiego wykrywania kolizji samochodowych. Na podstawie analizy zachowania pojazdu i otaczającego go świata CARS informuje służby ratunkowe oraz policję o wypadku drogowym. Określa przy tym precyzyjnie miejsce zdarzenia. Wiadomość o kolizji trafia także do wskazanych przez użytkownika osób.
W Polsce lokalne finały Imagine Cup organizowane są we współpracy z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie, pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki. Sponsorami tegorocznej edycji konkursu zostały firmy Asseco Poland SA, Gildia Aniołów Biznesu, Park Technologiczny – Miasteczko Multimedialne w Nowym Sączu, Play oraz Xbox 360.
Użytkownicy serwisu Facebook mogą na bieżąco być informowani o konkursie przyłączając się do grupy Imagine Cup www.facebook.com/ImagineCupPoland
Więcej informacji o konkursie Imagine Cup oraz krajowych kategoriach konkursowych można znaleźć pod adresem http://www.imaginecup.pl.
Informacje o firmie:
Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, a także dostawcą kompleksowych rozwiązań cloud computing, aplikacji serwerowych i innych technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i administracji.
Sztandarowe produkty oferowane przez Microsoft to system operacyjny Windows z najnowszą wersją – Windows 7, która od premiery sprzedała się na świecie w rekordowej liczbie 300 milionów egzemplarzy oraz oprogramowanie biurowe Microsoft Office – którego najnowsza wersja Microsoft Office 2010 zadebiutowała na rynku w lipcu 2010. Poza tym w ofercie spółki znajdują się m.in.: konsola Xbox 360, Windows Live Essentials wraz z pocztą Hotmail, komunikatorem Windows Messenger oraz wirtualnym dyskiem SkyDrive, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System, platforma Windows Azure oraz technologia Microsoft.NET. Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań Cloud Computing, dostarczając zarówno aplikacje, infrastrukturę jak i platformę programistyczną w formie usług za pośrednictwem chmury obliczeniowej.
Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft. We Wrocławiu natomiast działa od 2008 roku Centrum Rozwoju Oprogramowania Microsoft. W Polsce Microsoft współpracuje z ponad 8 tysiącami partnerów i 20 tysiącami inżynierów.
Polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. W ramach realizacji swojej strategii odpowiedzialności, polski oddział Microsoft koncentruje działania na zwalczaniu zjawiska „wykluczenia informacyjnego” poprzez upowszechnianie wiedzy i umiejętności informatycznych. W tym celu współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i wspólnie z nimi wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii. W ramach programu „Microsoft dla non-profit”, Microsoft przekazuje również bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji o charakterze społecznym. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy”, przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Firma jest zaangażowana w działania w obszarze edukacji również poprzez projekt „Partnerstwo dla Przyszłości”, który w 2007 roku został wyróżniony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski, otrzymując tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007”. Od maja 2009 roku Microsoft we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje oraz Fundacją „Kierowca Bezpieczny” Krzysztofa Hołowczyca, prowadzi także inicjatywę na rzecz bezpieczeństwa internetowego dzieci „3...2..1...Internet!”. W ramach kampanii ponad 100 tysięcy dzieci w całej Polsce dowiedziało się jak bezpiecznie korzystać z Internetu. W lipcu 2010 roku w Polsce odbyły się światowe finały największego konkursu technologicznego na świecie Imagine Cup, który jest organizowany przez Microsoft od 9 lat. Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce”.
Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).
***
Microsoft Windows, Windows Mobile, Windows Phone, Visual Studio, Windows Server System, Windows Server, SQL Server, Visual Studio, BizTalk Server, Microsoft Dynamics są zarejestrowanymi znakami towarowymi, bądź znakami towarowymi Microsoft Corp. w Stanach Zjednoczonych i/lub w innych krajach. Nazwy wymienionych firm i produktów mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi ich właścicieli.
Patron honorowy:
Ministerstwo Gospodarki jest profesjonalną, skuteczną, wiarygodną i opartą o nowe technologie instytucją. Politykę gospodarczą rządu realizuje w dialogu z partnerami społecznymi oraz przez aktywne uczestnictwo w pracach Unii Europejskiej i organizacji międzynarodowych. Misją MG jest stworzenie najlepszych w Europie warunków prowadzenia działalności gospodarczej.
Priorytetami strategicznymi Ministerstwa Gospodarki są: wspieranie przedsiębiorczości, innowacyjności i konkurencyjności; lepsze regulacje prawne; partnerstwo dla rozwoju gospodarczego; aktywność na rynku międzynarodowym; bezpieczeństwo gospodarcze kraju; sprawna administracja. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.mg.gov.pl.
Współorganizator:
Instytut Wzornictwa Przemysłowego Sp. z o.o. jest jedynym w Polsce przedsiębiorstwem o statusie jednostki naukowej, zajmującym się systemowo wzornictwem, prowadzącym działalność na rzecz stymulowania – poprzez wzornictwo – innowacyjności konkurencyjności polskich przedsiębiorstw. 16 października 2009 roku minister gospodarki nadał Instytutowi status centrum badawczo-rozwojowego.
Instytut Wzornictwa Przemysłowego jest również członkiem International Council of Societes of Industrial Design (ICSID), wiodącej międzynarodowej organizacji non-profit, promującej design, skupiającej ponad 150 instytucji z ponad 50 krajów. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.iwp.com.pl.
Sponsorzy:
Asseco Poland S.A. specjalizuje się w produkcji i rozwoju oprogramowania i jako największy software house z polskim kapitałem skutecznie konkuruje z liderami rynku światowego, będąc liderem w budowie międzynarodowej Grupy Asseco. Spółka konsekwentnie buduje holdingi działające w poszczególnych regionach, tworząc rozwiązania IT skierowane do większości sektorów gospodarki.
Już kolejny raz Asseco Poland S.A. bierze udział w konkursie Imagine Cup, inwestując tym samym w rozwój młodego pokolenia inżynierów zajmujących się technologiami, które w przyszłości mają szansę rozwiązać wiele problemów cywilizacyjnych. Jako największa spółka informatyczna, notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, staramy się planować własny rozwój w oparciu o długofalowe plany, w tym także przyszłe pokolenia informatyków i inżynierów. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.asseco.pl.
Finansowanie innowacyjnych firm we wczesnych fazach rozwoju jest wyjątkowo ryzykowne, a ilość źródeł kapitału dla tego rodzaju firm bardzo ograniczona. Gildia Aniołów Biznesu zajmuje się znajdowaniem innowacyjnych pomysłów na biznes lub firm we wczesnych fazach rozwoju i pozyskiwaniem dla nich doświadczonych i odpowiedzialnych biznesowo inwestorów o wyróżniającej się reputacji na rynku. Zależy nam na ambitnych pomysłach na biznes, które mają potencjał wysokiego wzrostu. Przyjmujemy zgłoszenia ze wszystkich branż. Przez stronę www.aniolybiznesu.org można zarówno zgłosić projekt, jak i zostać aniołem biznesu.
Celem projektu Park Technologiczny – Miasteczko Multimedialne jest stworzenie w Nowym Sączu ośrodka innowacji w zakresie multimediów i systemów informacyjnych. We wrześniu 2010 roku w Nowym Sączu ruszyła budowa budynków Parku Technologicznego – Miasteczko Multimedialne, czyli kompleksu laboratoriów, biur i pracowni wyposażonych w najnowocześniejszy sprzęt niezbędny do prowadzenia prac badawczo rozwojowych oraz realizacji projektów w zakresie multimediów i IT. Na bazie tworzonej infrastruktury powstaje platforma współpracy pomiędzy przedsiębiorcami, środowiskiem naukowym i inwestorami, której celem jest wspieranie rozwoju innowacji. Budynki Parku Technologicznego wraz z Centrum Badawczo-Rozwojowym zostaną oddane do użytku we wrześniu 2012 roku, jednak już teraz wdrażane są działania niewymagające istnienia kompletnej infrastruktury. Łączna powierzchnia budynków będzie wynosić 12 tys. m2. Szczegóły na www.miasteczkomultimedialne.pl oraz www.milionnastart.pl.
PLAY to najszybciej rozwijająca się sieć telefonii komórkowej w Polsce. Z naszych dających nieograniczone możliwości usług korzysta już prawie 5 milionów Polaków. Daje nam to ponad 10% udziału w rynku. Jesteśmy najchętniej wybieranym operatorem przez Klientów, którzy decydują się na zmianę operatora i przeniesienie numeru.
Nasze usługi wybierają biznesmeni, fani smartfonów i ci, dla których telefon służy tylko do rozmów i wysyłania SMSów, uczniowie i ich nauczyciele, młodzi i starsi, mieszkańcy wielkich miast i najmniejszych miejscowości. Naszych klientów łączy jeden cel – chcą więcej w lepszej cenie. Staramy się sprostać tym oczekiwaniom poprzez konkurencyjne ceny, proste zasady, elastyczną ofertę, innowacje, zawsze więcej. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.playmobile.pl.
Tag :