Środa, 12 października 2011, godz. 23:44
Aktualna sytuacja przedstawiona przez CIO w firmie RIM
Do wszystkich klientów BlackBerry:
Po pierwsze, pragnę przeprosić za przerwy i opóźnienia, jakich wielu z Państwa doświadczyło w tym tygodniu. Chciałem zwrócić się do Państwa bezpośrednio, przekazać jak wygląda aktualna sytuacja funkcjonowania usługi, którą staramy się naprawić, a także odpowiedzieć na niektóre z pytań z Państwa strony.
Zaufaliście nam ze względu na niezawodną, prowadzoną w czasie rzeczywistym komunikację a teraz Państwa zawodzimy. Traktujemy to bardzo poważnie, a nasi pracownicy na całym świecie pracują dzień i noc, aby naprawić tę sytuację. Wierzymy, że znamy przyczynę tego co się stało i pracujemy nad przywróceniem normalnego funkcjonowania usługi na wszystkich rynkach tak szybko jak to możliwe.
Oto aktualny stan usługi i sytuacji w różnych regionach, gdzie wystąpiły problemy:
Dla Europy, Bliskiego Wschodu, Indii i Afryki (EMEIA):
• Systemy e-mail działają, a prace nad usunięciem wszelkich kopii zapasowych wiadomości, które się utworzyły, trwają. Zespoły wsparcia pracują nad tym, aby zminimalizować wpływ tej sytuacji na naszych klientów.
• Komunikator BlackBerry Messenger funkcjonuje pomyślnie.
• Przeglądanie stron jest tymczasowo niedostępne, ponieważ zespoły wsparcia monitorują stabilność serwisu i na bieżąco oceniają sytuację, kiedy ta funkcjonalność będzie mogła być przywrócona.
• Zespoły wsparcia zwiększyły zasoby aby pomóc w dostarczaniu wiadomości pomiędzy regionami i kontynentami.
Dla Kanady i Ameryki Łacińskiej:
• Systemy e-mail działają, wciąż trwają prace nad usunięciem wszelkich kopii zapasowych wiadomości, które się utworzyły. Zespoły wsparcia pracują nad tym, aby zminimalizować wpływ tej sytuacji na naszych klientów.
• BlackBerry Messenger oraz przeglądanie stron są już w trybie online i ruch przechodzi pomyślnie (za wyjątkiem trzech sieci operatorów w Ameryce Łacińskiej, obsługiwanych przez infrastrukturę EMEIA – przeglądanie jest tymczasowo niedostępne dla tych trzech sieci).
• Zespoły wsparcia analizują raporty dotyczące opóźnień BBM.
Dla Stanów Zjednoczonych:
• Systemy e-mail działają, wciąż trwają prace nad usunięciem wszelkich kopii zapasowych wiadomości, które się utworzyły. Zespoły wsparcia pracują nad tym, aby zminimalizować wpływ tej sytuacji na naszych klientów.
• Zespoły wsparcia zwiększyły zasoby aby pomóc w dostarczaniu wiadomości pomiędzy regionami i kontynentami.
• BlackBerry Messenger oraz przeglądanie stron są już w trybie online i ruch przechodzi pomyślnie.
• Zespoły wsparcia analizują raporty dotyczące opóźnień BBM.
Będziemy na bieżąco umieszczać informacje o rozwoju sytuacji na BlackBerry.com, RIM.com i poprzez nasze kanały społecznościowe. Robimy wszystko co w naszej mocy, aby wszędzie przywrócić regularne usługi i odzyskać Wasze zaufanie.
Z wyrazami szacunku,
Robin Bienfait
Chief Information Officer, RIM