Bowiem, jak zapewne część z Was wie, wodoodporność w urządzeniach elektronicznych najczęściej jest ograniczona konkretnymi warunkami (może w ogóle nie obejmować zanurzenia całego urządzenia w wodzie, a jeśli obejmuje to najczęściej tylko na określony czas, głębokość i tylko w niektórych rodzajach wody).
Wielu producentów w swoich reklamach się tym jednak nie przejmowało i pokazywało zanurzanie telefonów odpornych tylko na zachlapania czy zanurzanie w basenach bądź morzu urządzeń z gwarancją tylko dla czystej wody.
Takie błędy popełnił między innymi australijski oddział Samsunga kilka lat temu w swoich reklamach Galaxy S7, S7 Edge, A5 (2017), A7 (2017), S8 oraz Note 8. Pokazywały one bowiem zanurzanie tych urządzeń z wodzie z basenu czy morskiej, podczas gdy gwarancja wodoodporności obejmowała jedynie czystą.
Z dość dużym opóźnieniem (ostatnia reklama obejmowana postępowaniem byłą emitowana w październiku 2018 roku) australijski urząd ochrony konkurencji nałożył na koreańskiego producenta 9,6 milionów dolarów amerykańskich kary. W międzyczasie jednak zmieniły się tamtejsze przepisy i za podobne przewinienie w momencie obowiązywania tych nowych, firma byłaby narażona na znacznie wyższą karę.
Źródło: Android Police