Zarządzający firmą uważają, że 100 USD to cena, która zostanie zaakceptowana przez wielu potencjalnych użytkowników palmtopów i przy której firma jest w stanie nadal osiągać zyski. Liczą oni ponadto na przychody płynące z przyszłych zakupów dokonanych przez pozyskanych w ten sposob klientów. Z obserwacji firmy wynika bowiem, iż użytkownicy palmów wymieniają swoje pierwsze urządzenia na nowe mniej więcej po roku lub półtora.
Nowa cena ma podobno zwiększyć liczbę klientów Palm czterokrotnie. Do tej pory Firma sprzedała około 17 milionów sztuk swoich wyrobów.
Nowe urządzenia nie będą miały opcji bezprzewodowej łączności z pocztą, zostanie ona wprowadzona na późniejszym etapie. Wiadomo jednak, że na pewno przynajmniej jedno z nich będzie wyposażone w Palm OS 5 i będzie funkcjonować jak komórka. Palm planuje też wypuścić palmtopy z wzbudowaną klawiaturą.