Urządzenie wyposażone jest w układ Tegra X1, który jest mocniejszy od K1 zastosowanego między innymi w tablecie SHIELD. Jak piszą redaktorzy z portalu Ars Technica, jest to przede wszystkim zasługa braku ograniczeń urządzeń mobilnych, czyli konieczności oszczędzania energii oraz ograniczonej przestrzeni i w związku z tym kiepskiej wentylacji, przez co trzeba ograniczać ilość wydzielanego ciepła.
Konsola pozwala miedzy innymi na płynną rozgrywkę w DOOMa 3 BFG Edition (uruchomionego na urządzeniu, nie streamowanego z chmury czy komputera) przy rozdzielczości Full HD (1080p). NVIDIA pomaga też Crytekowi w przeniesieniu silnika CryEngine dla Androida (i w dalszej perspektywie gry Crysis 3). Padła również zapowiedź udostępnienia portu Borderlands: The Pre-Sequel dla SHIELDa. Do tego dochodzą też oczywiście gry wydane dla tabletu czy mobilnej konsoli SHIELD.
Urządzenie potrafi też bez problemu odtwarzać filmy w rozdzielczości 4K w 60 klatkach na sekundę, wspiera usługą NVIDIA Grid pozwalającą streamować gry dla PC z chmury. Jeśli macie w komputerze względnie świeżą kartę graficzną "zielonych", możecie też strumieniować zainstalowane na blaszaku gry. Do konsoli można podłączyć jednocześnie do czterech bezprzewodowych kontrolerów (jeden jest w zestawie, każdy dodatkowy to koszt 60 $ za sztukę).
Sama konsola ma kosztować 199 $ (około 760 zł bez VATu) i pojawić się w sklepach na początku maja.