Joyce Putscher z In-Stat zauważa, że poinformowani konsumenci doceniają wygodę, efektywność i elastyczność rozwiązań opartych na Bluetooth. Sprzedaż urządzeń pracujących w tej technologii w 2005 roku ma wynieść 955 mln sztuk, wzrastając ponadtrzyipółkrotnie w porównaniu do dzisiejszego poziomu.
Cahners In-Stat zapytał w swoim raporcie nie tylko o znajomość i nastawienie do Bluetooth, ale też pomierzył zainteresowanie płatnymi usługami opartymi na tej technologii. Z raportu wynika, że większość konsumentów zgodziłaby się zapłacić do 25 USD więcej za urządzenie z bezprzewodowym dostępem do Internetu czy z możliwością korzystania z usług i informacji dotyczących bieżącego miejsca pobytu (location-based services). Zainteresowane wprowadzaniem rozwiązań opartych na Bluetooth są też firmy, szczególnie z branży usług finansowych, handlu nieruchomościami, edukacji i opieki zdrowotnej, a także instytucje rozrywki i firmy produkcyjne. Wiele z nich chce uruchomić takie rozwiązania najpóźniej w ciągu najbliższych dwóch lat.