Konsumenci treści mobilnych, co nie jest odkrywcze, w 70 % są między 18 a 29 rokiem życia. Drugą grupę 33 %, stanowią osoby w wieku od 50 - 64 lat. Ale dostawców informacji w takich badanich, najbardziej interesuje czy chcą Oni płacić za mobilny dostęp do treści. Odpowiedż brzmi, i tak, i nie. Kwotę do 10 $ miesięcznie zadeklarowało 18 % ankietowanych, trochę większa stawka 5 $ byłaby akceptowalna przez 25 % osób. Natomist większość badanych oznajmiło, że nie chce płacić w ogóle, szczególnie za dostęp do e-wydań prasy lokalnej. Co ciekawe, nie zapłacą nawet gdyby to była jedyna możliwość dostępu do treści. Takie badania rynku prowadzone są coraz częściej i dają niezmienne wyniki. Dostawcy od dawna bezskutecznie starają się opracować nowe modele i rozwiązania sprzedaży swojego kontentu, które będą atrakcyjne dla odbiorcy i zapewnią dochód im samym.
Wolimy czytać za darmo
Firma Pew Research Center przeprowadziła w USA ankiete dotyczącą korzystania z informacji dostępnych przez aplikacje mobilne. Badania objęły 2.251 osób i pokazały, że 42 % respondentów używało smartfona do sprawdzania pogody, 37 % zasięgało opinii o restauracjach, a kolejne 30 % czytało wiadomości lokalne. Podczas gdy 25 % z nich sprawdzało wyniki rozgrywek sportowych i informacje o korkach.
Tag :