Niestety, rodzi to problemy w postaci przepadania gier i aplikacji, których deweloperzy nie widzą sensu lub im się nie opłaca inwestować w uaktualnianie swoich projektów.
Przykładowo lata temu dostępny był mobilny port pełnoprawnego SimCity 3000 (zamiast SimCity BuildIt nastawionego sztuczne i irytujące wydłużanie procesów, by wyciągnąć z graczy pieniądze za ich skracanie), ale najpierw się popsuł przez zmiany w API graficznych, a potem ostatecznie przestał działać po wyrzuceniu obsługi aplikacji 32-bitowych.
Są jednak ludzie, którzy chcą by takie projekty nie przepadły kompletnie - niedawno pojawił się emulator touchHLE, której autor chce umożliwić emulację gier z czasów iPhone OS 2.x (jak wtedy nazywał się iOS). Niestety, na razie projekt jest jednoosobowy, więc postępy mogą być wolne (ale kod źródłowy jest otwarty, więc potencjalnie inni mogą dołączać czy nawet tworzyć własne wersje.
By próbować uruchomić grę, musimy posiadać plik IPA z nią lub pakiet APP (czyli tak naprawdę folder z .app na końcu). Autor na razie skupił się na testowaniu gry Super Monkey Ball z 2008 roku, która była tytułem startowym dla dopiero co uruchomionego App Store. TouchHLE pozwala na podbicie rozdzielczości renderowania (przetestowano nawet 4K) i we wspomnianym tytule raczej nie ma problemu z wydajnością.
Obecnie touchHLE jest dostępny jedynie dla komputerów z Windowsem oraz macOS.
Źródło: GamingOnLinux