Aplikacja działająca na standardowych telefonach komórkowych wyposażonych w GPS umożliwia szybkie wprowadzanie i aktualizację informacji o utrudnieniach takich jak czasowe roboty drogowe, wypadek, korek czy utrudnienia zimowe. W system wyposażono już 160 drogomistrzów GDDKiA, którzy na bieżąco śledzą sytuację na podlegającym im odcinkach dróg i aktualizują informacje o szacunkowych opóźnieniach. Projekt przewiduje rozszerzenie tej grupy w ciągu dwóch lat do 500 pracowników mobilnych, co przełoży się na jeszcze dokładniejsze dane dla kierowców.
Rozszerzenie serwisu dla kierowców o mapę bieżących utrudnień na drogach to odpowiedź GDDKiA na potrzeby kierowców i jednocześnie wykorzystanie nowoczesnych narzędzi w zarządzaniu ruchem. Dzięki serwisowi kierowcy będą mieli dostęp do aktualnych informacji o opóźnieniach na trasie spowodowanych przez korek, wypadek czy roboty drogowe, a tym samym możliwość wybrania przejezdnej trasy – mówi Mirosław Maksimiuk, Zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Informacje od drogomistrzów są przesyłane w czasie rzeczywistym przez GPRS, dzięki czemu natychmiast pojawiają się w serwisie dla kierowców GDDKiA - www.gddkia.gov.pl - na mapie planowania podróży, a także na mapie Targeo.pl.
Dostarczanie najdokładniejszych map umożliwiających planowanie podróży było od początku priorytetem w projektach Targeo.pl i AutoMapa. Dzięki współpracy z GDDKiA i wykorzystaniu rozwiązań mobilnych bazujących na Targeo.mobi, dodajemy do map nowy wymiar, którym są aktualizowane na bieżąco informacje o utrudnieniach i opóźnieniach na trasie – dodaje Rafał Mikołajczak, Prezes Zarządu Indigo Sp. z o.o., operatora serwisu Targeo.pl
Wspólny projekt Targeo.pl i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad jest elementem programu EuroTraffic obejmującego wykorzystanie najnowszych technologii w celu usprawnienia ruchu drogowego i zapewnienia bieżącej informacji dla kierowców podczas Euro 2012.