- procesor: 8-bitowy Z80 4 MHz lub 8 MHz
- rozdzielczość: 160x144
- ilość kolorów: 10, 32, lub 56 z 32,768 dostępnych barw
Nintendo GameBoy Advance
- procesor: 32-bitowy ARM7TDMI 16.7 MHz
- rozdzielczość: 240x160
- ilość kolorów: 511 lub 32,768 z 65,535 dostępnych barw
Nintendo Entertainment System
- procesor: 8-bitowy 6502 1.79 MHz
- rozdzielczość: 256x240
- ilość kolorów: 24 z 52 dostępnych barw
Super Nintendo Entertainment System
- procesor: 16-bitowy 65816 2.68 MHz lub 3.58 MHz
- rozdzielczość: 256x224 lub 512x448
- ilość kolorów: 56 z 32,768 dostępnych barw
SEGA GameGear
- procesor: 8-bitowy Z80 3.58 MHz
- rozdzielczość: 160x144
- ilość kolorów: 32 z 4096 dostępnych barw
SEGA MasterSystem
- procesor: 8-bitowy Z80 3.58 MHz
- rozdzielczość: 240x226
- ilość kolorów: 52 z 256 dostępnych barw
SEGA Genesis
- procesor: 16-bitowy 68000 8 MHz lub 8-bitowy Z80 4 MHz
- rozdzielczość: 320x224
- ilość kolorów: 64 z 512 dostępnych barw
NEC TurboGrafx-16
- procesor: 2x 8-bitowy HuC6280 3.6 MHz
- rozdzielczość: 320x256
- ilość kolorów: 512 barw
Jak łatwo zauważyć z powyższych parametrów wynika, że owe konsole doskonale nadają się do emulowania na mobilnych okienkach, głównie dzięki ekranom o zbliżonych rozdzielczościach i niezbyt szybkim procesorom. MorphGear dodatkowo znacznie zwiększa komfort grania, dzięki systemowi zapisywania stanu gry w dowolnym momencie. Niestety nie we wszystkich przypadkach emulacja jest płynna, szczególnie gdy włączymy także przetwarzanie dźwięku. Najbardziej wymagającym z powyższych urządzeń jest Gameboy Advance, dlatego też często trzeba grać "na głucho", a i tak prędkość nie zachwyca.
Nowa edycja MorphGeara oznaczona numerkiem 2.0.9.1 to jeszcze beta. Może ona posiadać kilka błędów, a i poprzez wprowadzenie zmian do silników emulatorów mogą one zachowywać się mniej stabilnie. Wersja ta różni się od wcześniejszych m.in. następującymi cechami:
- zastosowano nowy silnik SNES9x (v1.42) oraz VGBA (v2.1)
- dodano możliwość rotacji oraz odbicia ekranu
- automatyczne przekonfigurowanie klawiszy po obróceniu ekranu
- zwiększono wydajność aplikacji na niektórych urządzeniach
- poprawiono liczne błędy
MorphGear jest niestety po części aplikacją płatną. Emulacje niektórych konsol nie wymagają uiszczenia opłat. By jednak móc zagrać w gry z GameBoy Advance, GameBoy Color, Nintendo Entertainment System, SEGA Master System i GameGear należy już zapłacić. Nabywa się pojedyncze moduły - każdy z nich kosztuje po 20 USD. Można jednak kupić kilka naraz i otrzymać spory rabat. Więcej informacji na ten temat znajdziecie na stronie sklepu internetowego oferującego aplikację MorphGear.
Pobierajcie MorphGear z poniższych adresów:
- - wersja beta (v2.0.9.1):
- - stabilna wersja poprzednia (v2.0.3.7)