Microsoft zmienia strategię
Można powiedzieć, że od samego początku swej przygody z mobilnymi systemami operacyjnymi, Microsoft szedł na ilość ale nie zawsze na jakość. Już pierwsza odsłona mobilnych okienek, czyli Windows CE 1.0, w pierwszym roku swego istnienia, zagościł pod maską kilkunastu modeli PDA. Największy konkurent i ówczesny lider rynku - firma Palm, wprowadziła wtedy na rynek zaledwie kilka modeli. Oczywiście duży wybór jest niebywałą zaletą, tyle że umiar trzeba mieć we wszystkim. Chyba do takiego wniosku doszedł ostatnio Microsoft i postanowili oni ograniczyć ilość dostępnych na rynku modeli PDA z Windows Mobile. Nie wiadomo jak dokładnie planują oni wymusić na producentach zrezygnowanie z powielania tych samych urządzeń w różnych obudowach i wprowadzanie na rynek mniej ale za to bardziej wartościowych urządzeń. Obecnie w sprzedaży jest około 140 PDA z mobilnymi okienkami na pokładzie.