Jak to działa? Gdy dokonujemy operacji wymagającej potwierdzenia (przelewu w systemie transakcyjnym, płatności mTransferem, etc.) zamiast SMSa otrzymujemy powiadomienie z aplikacji mobilnej o konieczności potwierdzenia transakcji. Po jego dotknięciu pojawia się prośba o podanie PINu, a następnie ekran ze szczegółami operacji (między innymi kwota, rachunek źródłowy i docelowy, etc) oraz przyciskami "Odrzuć" i "Zatwierdź". Dotykamy jeden z nich i gotowe.
W aplikacji jest też opcja przeglądania historii autoryzowanych operacji, dzięki czemu możemy się upewnić, że nikt nie zatwierdził za nas jakichkolwiek operacji.
Rozwiązanie mBanku nie jest jednak pozbawione wad. Przede wszystkim, w razie utraty połączenia z internetem na telefonie nie będziemy w stanie potwierdzić żadnych operacji - obecnie nie ma żadnego sposobu na tymczasowy powrót do SMSów w takiej sytuacji (by wrócić do nich na stałe, trzeba wydać stosowną dyspozycję). Ostatnie awarie internetu mobilnego w Orange pokazały, że takie sytuacje nie są wcale rzadkością i mogą się powtarzać nawet w ciągu kilu dni pod rząd.
Obecnie mobilna autoryzacja znajduje się w fazie testów i by z niej skorzystać należy złożyć odpowiedni wniosek w systemie transakcyjnym banku. Udostępnienie wszystkim użytkownikom aplikacji mobilnej ma nastąpić wraz z premierą wersji 3.0 programu, co planowane jest na początek 2017 roku.