Seria Street Fighter zadebiutowała w 1987 roku. Od tego czasu nieprzerwanie gości ona na milionach konsol do gier na całym świecie. Nigdy wcześniej nie była jednak oferowana na smartfony z systemem Android. Street Fighter IV w wersji na smartfony z systemem Android zadebiutuje w globalnym serwisie z aplikacjami LG (www.lgworld.com) w IV kwartale tego roku.
„Niezwykle cieszy nas fakt, że jako pierwsi udostępnimy jedną z najpopularniejszych bijatyk wszech czasów w środowisku systemu Android” — stwierdził dr Jong-seok Park, prezes i dyrektor generalny firmy LG Electronics Mobile Communications Company. „Przygotowując się do premiery pierwszego smartfona HD od LG, niezwykle ważne było dla nas zaoferowanie jego przyszłym użytkownikom treści multimedialnych , które zademonstrują pełen potencjał telefonu. Gra Street Fighter w wersji HD z pewnością pozwoli nam zrealizować ten cel. Jesteśmy również przekonani, że dzięki nowej technologii ekranów HD LG, których premiera rynkowa nadchodzi wielkimi krokami, fani gry Street Fighter odkryją swoją ulubioną grę na nowo”.
„Z niecierpliwością oczekujemy na premierę sagi Street Figher na platformie Android, w ramach współpracy z firmą LG” — powiedział Yoshinori Ishida, zastępca szefa działu gier dla klientów indywidualnych i dyrektor generalny działu marketingu gier dla klientów indywidualnych w wytwórni CAPCOM. „Zależało nam na pełnym dostosowaniu koncepcji gry Street Fighter do wymagań systemu Android”.
Od roku 1987 zręcznościówka Street Fighter przyciąga uwagę rzeszy lojalnych fanów, oferując dynamiczne, tętniące akcją sceny walki. Dotychczas sprzedano niemal 30 milionów egzemplarzy gry, co plasuje ją wśród bestsellerów wszech czasów. W 2008 roku grę wpisano do Księgi Rekordów Guinnessa. Co więcej, stała się ona kanwą pełnometrażowego filmu akcji, wielu produkcji animowanych, komiksów, a nawet piosenki.
# # #
Informacje o firmie LG Electronics
LG Electronics jest jednym z największych na świecie producentów innowacyjnych urządzeń elektronicznych, produktów do telekomunikacji mobilnej oraz sprzętu gospodarstwa domowego dla klientów indywidualnych. Ma 84 filie na całym świecie i zatrudnia ponad 84 000 pracowników w 115 oddziałach. LG, który w 2008 r. osiągnął w skali globalnej sprzedaż 44,7 mld USD, składa się z pięciu działów: Home Entertainment (elektronika dla domu), Mobile Communications (telekomunikacja mobilna), Home Appliance (sprzęt gospodarstwa domowego), Air Conditioning (klimatyzacja) oraz Business Solutions (rozwiązania dla biznesu). Należy do czołowych producentów płaskich ekranów telewizyjnych, urządzeń audio i wideo, telefonów komórkowych, klimatyzatorów i pralek. Dzięki podpisaniu długoterminowej umowy stał się globalnym i technologicznym partnerem Formuły 1™. W ramach tego porozumienia LG zyskało wyłączne prawa do używania nazwy i prawa marketingowe jako oficjalny dostawca urządzeń elektronicznych, telefonów komórkowych i urządzeń do przetwarzania danych dla Formuły 1.