Jest to znacznie mniej niż standardowe 30% pobierane przez Google Play Store czy App Store, chociaż ostatnio oba sklepy wprowadziły szereg wyjątków, kiedy pobierają tylko 15% prowizji. Wprowadzenie Epic Games Store na Androida jest możliwe dzięki zmianom w Androidzie 12, które ułatwiły funkcjonowanie sklepów z aplikacjami stron trzecich, zaś na iOS dzięki zmianom w wersji 17.4 oraz przepisom Unii Europejskiej.
Jedną z gier, która na pewno znajdzie się w ofercie Epic Games Store na Androida, jest Fortnite. Gra ta jest dostępna poprzez “Epic Games Launcher” od 2019 roku i prawdopodobnie będzie jedną z głównych atrakcji nowego sklepu.
Zobaczymy czy nowy sklep Epic Games może mieć znaczący wpływ na rynek dystrybucji gier mobilnych, oferując alternatywę dla Google Play Store i App Store, potencjalnie przyciągając deweloperów lepszymi warunkami finansowymi.
Na razie wszelkie próby stworzenia konkurencji dla Google Play na Androidzie (gdzie nie było takich ograniczeń jak w iOS) spaliły na panewce. Niby mamy sklepy Amazona, Samsunga (gdzie trafił też Fortnite po usunięciu z Google Play) czy Huawei, ale większej popularności nie zdobyły i osobiście wątpię, że DMA tutaj wiele zmieni.
Źródło: 9To5Google