
Każdy kto miał styczność z jabłuszkowym AppStore i Android Marketem zauważył chyba pewną prawidłowość. Przede wszystkim w Markecie trudniej znaleźć program, który będzie nam odpowiadał, gdyż mamy tonę darmowych programów, z których ciężko odsiać „śmieci”. Natomiast drugi problem to ceny płatnych aplikacji - są one znacznie wyższe niż w sklepie konkurencji. Zwróciła na to uwagę właśnie firma Canalys, która przeanalizowała AppStore i Android Market. Jesteście ciekawi jak wygląda to w liczbach?
Otóż Androidowe programy są średnio dwa i pół raza droższe od ich iOSowych odpowiedników. Aby nabyć wszystkie aplikacje z listy najlepszych 100, w sklepie Google wydać należy 374.37 USD (średnio 3.74 na program), natomiast u Apple nasz portfel uszczupliłby się o 147 USD (1.4 dolara za program). 82 aplikacje w AppStore kosztowały magiczne 99 centów, gdzie w Android Market tylko 22 programy były tak tanie. Więcej na ten temat w raporcie firmy Canalys cytowanym przez BGR.