Inżynierom udało się przyśpieszyć pełną kompilację nawet 2,5 krotnie, natomiast częściową aż 50 razy w porównaniu do poprzedniego wydania Android Studio. Funkcja Instant Run z kolei ma pozwalać na niemalże błyskawiczne przesłanie zmian do emulatora lub urządzenia (nowe projekty automatycznie mają tę opcję włączoną, w wypadku starszych wymagana jest aktualizacja wersji pluginu Gradle).
Nowe wydanie Android Studio znacząco ułatwia też tworzenie i testowanie deep linków, które później wykorzystywane są przez wyszukiwarkę Google na telefonie. Pojawiło się również nowe narzędzie GPU Profiler ułatwiające analizę działania kodu wykorzystującego OpenGL ES. Wkrótce ma także pojawić się nowa wersja załączonego emulatora, który będzie szybszy i zyska odświeżony interfejs oferujący szybszy dostęp do podstawowych opcji (np. robienia zrzutów ekranu, zmiany rozmiaru okna, etc.).
Testowe wydanie Android Studio 2.0 można już pobierać z tej strony.