Wszystkich zainteresowanych tworzeniem oprogramowania dla platform mobilnych - również tych nowych takich jak kieszonkowy Mac OS X z iPhone’a, czy Google Android, zapraszamy do wzięcia udziału w seminarium organizowanym przez Laboratorium BRAMA Politechniki Warszawskiej, w dniach 25 i 26 września. Oto komunikat w tej sprawie, nadesłany przez Piotra Gawrysiaka z BRAMY."...Mobile Open Platforms Seminars (MOPS) to półtoradniowe seminarium i warsztaty dotyczące tematu Wolnego i Otwartego Oprogramowania (WiOO) na urządzeniach mobilnych, ujętego na dwa sposoby:- poprzez dyskusje na temat możliwości WiOO ogólnie, oraz w szczególności na platformach mobilnych (PDA, telefony, smartphones);- poprzez całonocne warsztaty, podczas których stworzona zostanie prosta aplikacja na rożne platformy mobilne..."
Komentarze::DISQUS_COMMENTS
Czy programowanie dla systemów mobilnych jest bardzo trudne? Według Chrisa Crafta jest łatwiejsze niż mogłoby się wydawać. Przez kilka lat prowadził on prezentacje dotyczące tego zagadnienia i z jego obserwacji wynika, że ludziom najtrudniej jest zrobić "pierwszy krok" w stronę programowania. Uważają oni, że zabierze to za dużo czasu i będzie za trudne. Aby obalić te stwierdzenia postanowił, że przez 30 dni napisze w .NET 30 aplikacji dla systemu Windows Mobile. Dzisiaj mija 8 dzień tego postanowienia i zgodnie z obietnicą pojawił się ósmy program. Wszystkie aplikacje są darmowe i wraz z kodem źródłowym dostępne do ściągnięcia na stronie autora.
Komentarze::DISQUS_COMMENTS
"Big G" nie koncentruje wszystkich swoich sił na rozwoju platformy Android. Dowodem na to jest ogłoszenie premiery biblioteki Google Gears przeznaczonej dla urządzeń Windows Mobile. Gears pozwala na budowanie aplikacji webowych, które mogą działać w trybie offline, gdyż mają możliwość zapisu części danych w systemie użykownika. Daje to możliwość tworzenia bogatych aplikacji opartych tylko na HTML, CSS i Javascripcie, bez konieczności tworzenia kodu dla konkretnej platformy mobilnej. Na razie nie ma informacji na temat planów wypuszczenia takiego rozszerzenia dla iPhone, ale Android tę funkcjonalność będzie na pewno oferował.
Tagi:
Komentarze::DISQUS_COMMENTS
Podczas gdy użytkownicy mobilnych Windows Forms mieli od dawna przybijanie kontrolek do brzegów ekranu, do innych kontrolek, automatyczne dostosowywanie ich do rozmiaru ekranu, brakowało podobnych mechanizmów w standardowym modelu okienkowym Win32. Microsoft postanowił ukrócić męki programistów C/C++ aplikacji Windows Mobile, borykających się z koniecznością dostosowywania interfejsów graficznych do przeróżnych formatów ekranów urządzeń Pocket PC i Smartphone, wypuszczając małą biblioteczkę, która wykonuje za nas najbardziej potrzebne i w gruncie rzeczy proste i powtarzalne czynności. Nazywa się ScreenLib i ma postać dwóch plików, które należy po prostu włączyć do projektu.
Tagi: