Zaczątki ładu w reklamie w nowych mediach
Wireless Advertising Association ogłosiła w zeszłym tygodniu pierwszy zestaw standardów i definicji regulujących rynek reklamy rozprowadzanej za pośrednictwem urządzeń bezprzewodowych. Dotyczy on na razie tylko reklamowych SMSów i definiuje nie tylko pojęcia techniczne związane z reklamą w sieciach GSM, ale i jej wartości mierzalne, jak zasięg i efektywność.W związku z szybkim rozwojem rynku usług dla urządzeń bezprzewodowych WAA postawiła sobie za cel stworzenie jednolitego języka określającego bądź co bądź nowe zjawisko reklamy w tym medium, który byłby zrozumiały dla przedsiębiorców ze wszystkich zaangażowanych branż, a więc w dużej mierze dla wszystkich członków WAA. Należą do niej bowiem tak różne firmy, jak dostawcy usług dostępowych i treści dla urządzeń bezprzewodowych, producenci sprzętu, agencje reklamowe i inne instytucje związane zarówno z nowymi technologiami, jak i z reklamą. Standardy dla sieci GSM to tylko pierwszy krok - w najbliższych miesiącach opublikowane zostaną zestawy reguł dla PDA, WAP, I-Mode, pagerów i innych nośników reklamy. Szczegóły